söndag, september 08, 2013

Söndagssvep, 7 september 2013





Stor härlig höstkofta från Mes Demoiselles hos Provrummet.


I höst är det skinn som gäller! Snygga plagg i skinn och mocka finns hos LexingtonASOS och Banana Republic.


En massa sött finns som vanligt hos Cath Kidston!


Kul idé med ett bokställ med lampa på. Från Worley's Lightning.


Supermodellen Giselle Bündchen och maken Tom Brady visar upp sitt nya miljövänliga hus i Los Angeles. Jag skulle gärna ha hennes walk in closet men badrummet skippar jag!


Och hos The Coveteur kan man kika in hemma hos Anine Bing.


Läcker höststil! Byxorna är ju för snygga.


Modellerna Doutzen Kroes och Lily Aldridge var så här snygga inför New York Fashion Week. Gillar det rosa ton i ton.


En superkul idé för leksaksförvaring är att sätta upp leksaksbilar på magnetlist från exempelvis IKEA.






Vi får vänta till början av nästa år för att få se Joel Kinnaman som RoboCop, men i Sverige kan ni ju redan nu gå och se Snabba Cash 3! Andra filmer jag skulle vilja se är Dianafilmen om prinsessan Diana, den lilla söta Mr Morgan's Last Love och såklart The Mortal Instruments, även fast det inte känns som om jag direkt tillhör målgruppen till den sistnämnda...


Kloka ord. Ha en fin söndag!

15 kommentarer:

Desiree sa...

Godmorgon Marie. Skin alltså? Det har aldirg varit min favorit men jag kanske ska prova att tänka om. Den orange klänningen var läcker iallafall.
Ha en fin söndag.

Martina sa...

Manga fina klänningar och mycket god mat!
Och kloka ord.
Ha en fin söndag!
Kramar

Miss Marie sa...

Desiree -jag har skinnjacka, nen annars har jag aldrig haft mågra läderklder! Men hålker med, den iranga är riktigt snygg!

Martina - tack!

Anna sa...

Har du läst boken The mortal instruments? Jag läser den nu och är inte överförtjust ännu, har dock bara läst ca 100 sidor ännu.

Miss Marie sa...

Anna - nej, har inte läst den! Tror jag satsar på filmen istället! ;)

Storasyster sa...

Tomatsoppa m kokosmjölk, måste testas! Giselles hus var riktigt fint. Men jag skulle piffa med mera färg. Måste se snabba cash. Vi kom aldrig iväg du och jag :(

Miss Marie sa...

Storasyster - nej, vi hann ju inte det! Synd!

Jonna sa...

ohh! Dom där byxorna fick jag ganska stort habegär av, superfina!

På tal om något helt annat så hade wordpress lyckats trolla bort dina kommentarer till "papperskorgen" av någon underlig anledning och jag upptäckte det endast av en slump! Så förlåt om jag inte har svarat, det är inte av högfärdighet! :)Får hoppas att det fungerar som det ska i fortsättningen!

Miss Marie sa...

Jonna - jag har haft mycket problem med Wordpress på senare tid! Surt! :(

Jonna sa...

...jösses så många utropstecken det blev där :-X

Charlie sa ... sa...

Å, bara härligheter!!

Tomatsoppa är bäst nu på hösten...love it.


xx


Miss Marie sa...

Jonna - jag gillar också utropstecken!!! ;)

Lotta - :)

Jenny sa...

Massa bilder som inte funkar i min webbläsare men bara texten inspirerar. Från det jag kunde se: päronen låter ljuvliga! Har helt snöat in på äpplen men päron får man inte glömma... Har också snöat in på orange, den där klänninge var fin. Fast nu kan jag nog inte köpa mer orange... :) ha en fin vecka!

Miss Marie sa...

Jenny - men vad trist! Kör du med Apple eller nåt annat?

Anonym sa...

https://www.youtube.com/watch?v=RttqUHdkbkM

;)

/T