onsdag, september 04, 2013

Till marknaden uti Nora



Lördagens lunch avnjöts på Max och där fick alla barn ansiktsmålningar! Alfred ville bli en tiger men ville själv bestämma färgerna, så därför blev det en färgglad tiger.


Vi var nämligen på väg till Nora! Där var det marknad och tjockt med folk så vi knappt kunde komma fram. Jag kollade lite i diversehandeln men hittade inget fint.


Är man i Nora äter man Noraglass, så är det bara. Men sorry, jag är inget fan.


Desto mer fan är jag av tåg! I Nora finns en bunt tågnördar tågentusiaster som ideellt driver Nora Bergslags Veteranjärnväg. Tååååååg! utropade Alfred överlyckligt. Jomenvisst, en massa gamla, fina tåg.


Så ska ni till Nora kan ni försöka undvika marknadsdagarna, Nora är vackrast som hon är, utan marknadsstånd. Tågstationen ligger vackert vid sjön, och har ni tur så kan ni få se de fina gamla tågen. 



9 kommentarer:

Ullis sa...

Så mysigt med de gamla tågen.

Anonym sa...

men var är de tre små gummorna? ;-)

Miss Marie sa...

Ullis - visst var det! :)

Petchie - det var min mamma, syster och jag, det slipper du se kort på! ;)

Desiree sa...

Vilken mysig utflykt. Så otroligt fina de gammla tågen och loket var. Nora har jag faktiskt aldrig varit i. Helt klart värt ett besök.

Miss Marie sa...

Desiree - ja, det är riktigt fint!

Jenny sa...

Jag är ett fan av både glassen (jag postade ju en nästan likadan bild för ett tag sedan, hasselnöt är min favvo) och tågen. och Nora, som ju var min grannstad när jag växte upp! :) Jag var i Stockholm när markanden var, men kanske att jag går på Lindedito...Fyller dock 30 då så det kanske inte blir nåot i år...

Miss Marie sa...

Jenny - nej, jag tycker det är så trist med både hasselnöt och vanilj och så var tredje smaken hallon, vilket jag inte heller gillar, så nä, tummen ner från mig! ;)

susanne sa...

Va?? Noras hasselnöt är min favorit alla kategorier! /Susanne

Miss Marie sa...

Susanne - neeej! Då har du inte smakat glassen Hjortkvarn! ;)