söndag, november 10, 2013

Söndagssvep, 10 november 2013



God morgon! Idag är det alla pappors dag! Hoppas ni firar dom ordentligt! (Och hur söta var inte Paul och Stella McCartney för en herrans massa år sedan?)


Himla snygg färg på nagellack från &Other Stories.


Kofta med fårskinnshuva från Zara.


Mössa och vantar med Rudolf med röda mulen på. Oemotståndligt sött från John Lewis där man också kan shoppa onesie med ren.


rEKOlek har fint prinsesslott målat i giftfria färger.


Världens finaste Paris-dekal finns hos Mokkasin! Tänk att få ha den på väggen hemma!


Jag gillar verkligen våra linnelakan, de är sköna och ser också väldigt snygga ut. De här ovan kommer från Bodie & Fou, men lite billigare finns det hos H&M.


Tokdigg på de fina kopparna med guldbokstäver på från Anthropologie!


Vilken härlig idé för att få till lite mer ljus under vintermånaderna!


Mysigt vinterpyssel är att göra en egen snöglob. Jag kommer ihåg att jag gjorde en för sisådär 15 år sedan, riktigt kul!


Gillar ni att dregla över fina bröllopsbilder tycker jag att ni ska kolla in fotografen Jose Villas blogg. Han tar verkligen superfina bilder!


Rachel Bilson visar upp sitt och pojkvännen Hayden Christensens hem i Lonny Magazine. Jag gillar deras stil!


Gwyneth Paltrow är på decemberomslaget till Red. December! Jag kan inte riktigt förstå att det snart är december!


Lizzy Caplan är en favorit hos mig. Ni har väl kollat in nya serien Masters of Sex? En väldans bra serie!


En säker fingervisning om att julen är på ingång är att John Lewis julreklam har börjat visas på engelsk TV. Lika fin som alltid!


Quinoa Quesadillas ska jag testa!


Fina ord.


Ha en fin dag! Här har jag en känsla av att det kommer bli en blöt en!

16 kommentarer:

Nilla Tankebubblor sa...

Ha en fin söndag!

storasyster sa...

Hahaha!! Först läsa om allt mys o få lite go julkänsla och julklappsinspiration och sen avslutar du m en blöt hund. Hahaha! Känner lukten av blöt hund ända hit.... tokiga du!

Miss Marie sa...

Nilla - tack detsamma! :)

Storasyster - ;)

Ullis sa...

Det där sista om det det blir en blöt dag, stämmer. Det regnar och solen skiner samtidigt. Vilket jättehärligt söndagssvep, jag går igång på allt. Det där Parishänget, härligt. Det blir en god middag för att fira farsdag.:)

Jonna sa...

oj så mycket fint, måste kolla in Zara för den där koftan ser hur fin ut som helst!

Miss Marie sa...

Ullis - här skiner faktiskt solen! Än så länge...

Jonna - ja, visst är den mysig!

Martina sa...

Svårt att förstå att det snart är december.
Gillar fina ord.
Ha en fin söndag!
Kramar

Miss Marie sa...

Martina - men eller hur!? Den här hösten har gått i raketfart!

Sahra sa...

Älskar Rachels klänning i vä bilden. Står det var den kommer ifrån?

Desiree sa...

Som alltid härligt söndagssvep. Gillar idén med ljusslingorna. Man ger fin mysbelysning. Läcker färg på nagellacket också.
Kram!

Miss Marie sa...

Sahra - vet faktiskt inte! Skulle gissa det!

Desiree - ja, mysbelysing är bra! :)

Annika sa...

SÅ jättefint som alltid.
Igår var jag inne på Anthro och såg de där kopparna. FINA!!
OCh jag såg massor med fina kläder också…OJ oj!!!
Ja, tänk att det snart är december. FATTAR det itne.
Vilken vacker julreklam där med granen och alla djur.

Anna, Fair and True sa...

Nu blev jag sugen på quesadillas, det var ett tag sedan. Måste kolla John Lewis reklamfilm genast! Och Rekolek, tack för tips!

Miss Marie sa...

Annika - åh, lyllos dig som har Anthro så nära! :)

Anna - så gott ju! :) Rekolek är bra!

Sofia sa...

Vilka härliga koppar!

Miss Marie sa...

Sofia - visst är de!