söndag, maj 04, 2014

Söndagssvep, 4 maj 2014



God morgon! England är verkligen vackert om våren. Just nu ser man engelska blåklockor överallt. De ser lite annorlunda ut mot den svenska varianten och den blå färgen är verkligen underbar!


Femtiotalsfin klänning från ASOS.


Skön stil hos Marks & Spencer.


Imogen + Willies jeansoverall sys upp på beställning i äkta amerikansk denim. Läckert!


COS gör kanonfina barnkläder, den här klänningen är inget undantag!


Emma och Malenas barnkläder är så söta! Den randiga kappan är ju perfekt!


Jag skulle vilja testa Drew Barrymores sminkmärke Flower Beauty, billigt och ska visst också vara riktigt pigmentrikt och bra!


Finfint hos Lexington.


Ett sängbord av gamla LV-resväskor. I wish!


Snygg fläta! Har man tillräckligt långt hårt kan man läsa hur man fixar till den här!


Nu är det nästan ett år sedan vi var i Venedig, och de här bilderna hos The Fashion Fruit
triggar igång härliga minnen!


Oliva Wilde är ute och går med sonen Otis i en Stokke baby carrier och med en skötväska från svenska Littlephant! Kul ju!


Blommigt på blommigt. SJP i The Edit.


Mer blommigt! Kate Upton är smashing på juniomslaget av Vogue UK.


Via Oh Joy hittade jag Caitlin och Tanners bröllop
och ni måste bara kolla in bilderna! Jag tokgillar allt, från brudens blomsterbroderade klänning till brudgummens specialuppsydda röda (!) kostym! Här kan ni också kolla in några kändisars fina brudklänningar att minnas!


Gott med broccoli!


Nyttig OCH god verkar chocolate peanut butter chia pudding vara!


Älskar den här tiden då man kan börja äta utomhus mer och mer! Håller ni med om att mat smakar bättre utomhus i trevligt sällskap?Och himlars vad gott med krabbor och majs!


Just nu håller jag på att undersöka hur man bäst lär sitt barn två språk. Än så länge går det bra, men jag är medveten om att det kan bli svårare med tiden! Magasinet SMUL släppte nyligen sitt första nummer och det ska jag kolla in mer liksom URs serie Lässugen. Alfreds favoritklipp just nu är Calvin som berättar vad djuren heter på svenska och engelska, jag tror han gillar att se någon annan som gör likadant som han själv! Jag önskar er en underbar söndag!

16 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, den där chocolate peanut butter chia-puddingen lär jag drömma om ända tills jag får smaka! Härligt svep! ☆

Miss Marie sa...

Myhrans - ja, den måste jag också prova! :)

Ullis sa...

Marks & Spencer låter trevligt att besöka i Liverpool:)
Lexington är ju aldrig fel, mycket snyggt. Ett sängbord av LV- väskor skulle ju sitta fint. Pick nick och grillad mat är ju så mycket godare än maten vi har ätit hela vintern. Pionerna dröjer nog ett tag med sitt blommande här, men, den som väntar på nåt gott..... Som vanligt ett underbart svep. Kram och fortsatt trevlig helg, ni är ju lediga i morgon också.

Miss Marie sa...

Ullis - tyvärr är inte M&S i Liverpool så bra, tycker jag! Får kanske besöka Preston istället! :)

eastcoastmom sa...

SJP får alltid till det! Dessutom gillar jag hennes hår, här har hon ju samma hårfärg som lilla jag!
Äta och umgås utomhus, yes gillar också!

Miss Marie sa...

Eastcoastmom - ja, hon är riktigt snygg! :)

Anna, Fair and True sa...

Emma och Malena har jag köpt lite diverse från, gillar marina temat!

Tips på ekoprodukter som du frågade om tidigare: jag stötte precis på den här svenska webbutiken http://www.laplandecostore.se/

Miss Marie sa...

Anna- ja, mycket fint både till stora o små! Har sett den affären tidigare, mycket fint! :)

Charlie sa ... sa...

Så mycket gott! Den där puddingen….mums. Och Drew…wow. Tar gärna ringarna också.

Blåklockor är underbart!

xx

Miss Marie sa...

Lotta - ja, tar gärna allt! ;)

Annika sa...

Lika fint som alltid.
OOO de där bluebells som jag sett i så många fototidningar. Vilken dröm att fota en äng med sådana.
Nä, SJPs klänning gillar jag inte. Städrock, men håret är fint och hon har såå snygga ben.

Miss Marie sa...

Annika - ja, nu finns det fullt av dom här i krokarna! :)

hjarnfrys sa...

Frukostlycka idag! Jag gjorde chiapuddingen till frukost. Jag gjorde det till sönerna, som ÄÄÄlskar jordnötssmör. De tyckte om smaken, men tyckte det var slemmigt med chiafröna. Jag testade mest på skoj, eftersom jag inte är så förtjust i jordnötssmör. Slutade med att jag fixade egen portion. Bliss. Tack för idén.

Go' tisdag.

Miss Marie sa...

Hjärnfrys - kul! Då måste jag ju testa! :)

Sofia sa...

Upptäckte faktiskt sist jag var inne på COS att de hade just barnkläder och blev lite förvånad. De såg dock fina ut utan att jag närmare synat de i sömmarna =)

Miss Marie sa...

Sofia - ja, de är jättefina! :)