onsdag, juni 04, 2014

Halo Braid



För några dagar sedan la jag upp den här bilden på Instagram. I håret har jag en så kallad halo braid, en utbakad fläta som en krona runt håret, och någon undrade om jag kunde skriva om hur man gör en halo braid! Jag hittade en jättebra beskrivning här, eller ja, jättebra kanske den inte direkt var eftersom det tog mig några försöka innan jag fick till det, men med hjälp av mina små tips kommer det gå superlätt för er!


Dela håret i två delar, börja fläta en utbakad fläta från bakhuvudet och framåt. Det är viktigt att det är en utbakad fläta, tog mig några försök att fatta det... (Ni är säkert smartare!)  När du kommit fram till pannan, fläta några extra varv och börja sedan fläta in flätan i nästa sektion. Fläta runt hela huvudet och har du hår kvar så fortsätt fläta det och fäst det sedan med en hårsnodd innan du säkrar det med hårnålar runt den utbakade flätan. Klart! Det är lite pilligt första gångerna, men när man väl fattat grejen så går det snabbt!


För mer inspiration kolla in Scarlett Johanson och Busy Philipps i sina snygga halo braids!



6 kommentarer:

Annika sa...

Den där flätan är IMPONERANDE!!!
SÅ snyggt.
Men du har kapat en del av ditt hår nu? Så flätor av det slaget kan du väl inte ha längre? Iaf är den helt fantastisk. Ska visa K. hon har ju så långt hår. Hon borde testa.

meerle sa...

Det är så fint! Måste vara perfekt på sommaren när det är varmt. Min syster klippte av allt mitt hår för ett tag sen så jag får prova på någon annan istället. Älskar flätor!

eastcoastmom sa...

Snyggt, men jag tror inte jag skulle kunna göra det där själv... måste hitta nån trevlig frisyr, nu blir det mest hästsvans, trist när jag äntligen har riktigt långt hår.

Ullis sa...

Så snygg fläta.

Miss Marie sa...

Annika - jag tror det borde funka även på kortare hår, men har inte testat! Definitivt enklare med längre hår. K borde passa perfekt i den! :)

Meerle - jag älskar också flätor! :)

Eastcoastmom - kan du göra en vanlig fläta kan du göra den här, det är bara lite knivigt första gångerna! :)

Ullis - :)

Millan sa...

Wow! Supersnyggt! Vilket har du har. Om jag hade provat nagot liknande hade det blivit en tunn liten grej...