söndag, juni 15, 2014

Söndagssvep, 15 juni 2014



God morgon söndag!


Oooh, Anine Bing och Sofi Fahrman är i Florens! Jag är avis!


Spets ligger i tiden. Snygg klänning finns hos Monsoon.


Och till de finare tillställningarna passar det bra med en liten hatt! Från Accessorize.


Fina små sminkväskor när man är på resande fot. Hittas på Not On The High Street.


Hur söta är inte muggarna från House of Rym?


Snygga termosar från Nordal.


Mästerby heter den fiffiga, gula pallen från IKEA.


Har man ännu inte tröttnat på ananastrenden kan man nu gå all in med ananastapet från Riffle Paper & Co.


Läckert med en färgglad kudde mot allt annat ljust.


I juninumret av Rue Mag kan man se modeillustratören Dallas Shaws fina hem.


Trendigt är också den här mellanlängden, som egentligen bara är snygg när man matchar med väldigt höga klackar! Vitt ser vi mycket av, men den här roströda färgen känns också väldigt fräsch. Snyggt med matchande läppar som hos Jessica Alba.


Lana Del Rey har släppt ny musik som jag tycker är riktigt bra!


Om nya Paddington-filmen är lika kul som trailern visar så tror jag det är en film som både Alfred och jag skulle uppskatta! Till jul är det tänkt att den kommer upp på biograferna.


Pimms är något av det godaste man kan dricka på sommaren. Här finns ett smaskigt recept!


Supersmarrig pizza med bas av rödbetor och toppad med godsaker som sparris, getost och ägg.


Vattenmelonsorbet låter läskande!


Så sant, Lana.


VM är i full gång, jag hejar såklart på England men har ett gott öga till Holland efter deras första match. Såg ni invigningen? Pitbull och JLo skakade rumpan till nya VM-låten, och det var visst fler än jag som inte riktigt gillade Pitbulls byxor! Alfred gillar Shakiras VM-låt La la la bättre (dom sjunger om lego!) Inte intresserad av fotboll? Kolla om du kan gissa vilken bok det är baserat på citaten. Hoppas ni får en fin dag!

7 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Den där pizzan!!

Och Florens…take me there.


Tack Marie, härligt svep!

xo

Sofia sa...

Florens vill jag också gärna besöka en dag! Fast just nu skulle jag nöja mig fint med vattenmelonsorbet =)

storasyster sa...

Åh pizzan. När bjudet du mig på en sån? Du, skippa gurkan i pimmsen tack ;) Har man inye yröttnat på ananastryck så gör man det garanterat väldigt fört m den tapeten på väggen!!

Anna, Fair and True sa...

Mycket gott där! Florens är så fint, har varit där två gånger.

Anonym sa...

Ingen Florens idag. Blir en tågresa till Malmö!
Lisbeth

Annika sa...

LIKA fint som alltid hos dig!
Dina svep äger.
Ja, den där mellanlängden på klänning kjol är svår. Klipper av vaden på det bredaste stället. jag är ingen fan, men med ett par riktigt höga klackar är det snyggt!!
OCH vilka coola muggar...
OCH Florens!! JA TACK!!!

Miss Marie sa...

Lotta - eller hur! Ska vi också åka på blogg event i Italien?! :)

Sofia - jag har varit där två gånger, en härlig stad! :)

Storasyster - när du vill! ;)

Anna - ja, Florens är härligt! :)

Lisbeth - Malmö funkar också! :)

Annika - ja, krävs sina klackar för att det ska funka med den längden! :)