söndag, augusti 24, 2014

Söndagssvep, 24 augusti 2014



Sovmorgon idag? Okej då!


Glammigaste höstskorna hittas hos Boden. Och kolla in de här skorna, snygga!


Som vanligt har Essie en hög snygga färger i sin höstkollektion! Jag gillar den khakigröna Fall in Line.


Snygga kläder från Lindex.


Blomtrycket på den här klänningen är ju bara så sött! Från Little Birds by Jools Oliver hos Mothercare.


Oj, oj, jag tror varenda bebis skulle sova gott i den här sovpåsen med gåsdun. Från Baby Barolo hos Smallable.


Lelelerele gör söta gosedjur, som den här kaninen!


Story Stones hjälper barn att fantisera ihop egna berättelser. Man borde kunna göra något liknande själv!


Alessandra Ambrosio och dottern Anja känner fortfarande sommarvärmen där de är!


Just nu håller Tom Cruise och co på att spela in Mission Impossible 5 och jag kan inte ens beskriva hur exalterad jag är över det! Det ska bli kul att se svenskbrittiska skådespelerskan Rebecca Ferguson i den. Go Tompa!


Man blir nästan lite patriotisk när svenska tv-produktioner visas på engelsk tv! Näst ur är senaste filmatiseringen av Maria Langs böcker, Crimes of Passion. Coming soon to BBC 4!


Kloka Olivia Munn svarar på 73 frågor hos Vogue. Jag gillar henne och än mer så efter att få veta att hon pratar japanska och är allmänt smart! Och kanske lite avis över att hon en gång var ihop med Joel Kinnaman...


Härligt rum! Just nu längtar jag efter stora fönster med mer ljusinsläpp!


Chicken Tortilla Soup, ja tack!


Smarriga pavlovas passar perfekt ihop med sommarbären!


Lissabon står högt upp på min lista över resemål att åka till!


Fotografen Erik Johansson har tagit den här tankeväckande bild för Barncancerfonden.


Jag önskar er en finfin dag!

12 kommentarer:

Ullis sa...

Essies nagellack har ju för härliga färger. Det måste bli en ny färg till hösten. Lindexkläderna ser både snygga och sköna ut. Vem skulle inte vilja krypa ner i den lilla bebissäcken när höstvindarna viner längre fram. Gosigt. Den lilla flickklänningen är ju för söt. Hoppas du fick en skön sovmorgon, det är du värd. Trevlig och mysig söndag.

Desiree sa...

Sovmorgon har vi precis haft och Essie lacken ser jättefina ut, dem ser jag fram emot.
Ha en skön söndag.

Miss Marie sa...

Ullis - nja, väcktes av Alfred på skype! ;)

Desiree - tack detsamma!

eastcoastmom sa...

Snygga nagellack, som alltid från Essie.
Vi var i Lissabon förra sommaren, jättefint, men vi var förvånade över hur nedgånget det var. Så många vackra hus som såg fallfärdiga ut.

Miss Marie sa...

Eastcoastmom - tråkigt att höra att dom inte tar hand om de gamla fina husen! :(

storasyster sa...

En sovpåse vill jag krypa ner i, med nymålade naglar!!!

Miss Marie sa...

Storasyster - eller hur! Visst ser den skön ut! :)

hjarnfrys sa...

Sovsäck är såå mysigt, också när man är stor ;-)
Sagostenar är inte alls dumt! Jag hittade en gång tärningar med bilder, enligt samma princip. Vi använder dem när vi sitter i danska sommarstugan eller på planet, perfekt!

Barncancerbilden är fin, i böckerna kan man ju alltid resa med sin fantasi även om man är fast på sjukhus.
Bilderböcker av Sarah Stewart har så fina bilder, en handlar om ett bibliotek.

Go' söndag och tack för ännu ett fint svep att mysa med.

Anna, Fair and True sa...

En till Mission Impossible alltså. Iofs har de alla varit ganska bra förutom trean kanske, eller var det tvåan?

Crimes of passion har ju inte ens sett men man kanske ska följa det på BBC nu. Det ä rinte dubbat hoppas jag!

Miss Marie sa...

Hjärnfrys - tack för boktips, sånt är jag alltid tacksam för! Inte riktigt fan av sovsäckar, men är de så söt som denna så kanske det vore nåt... ;)

Anna - jag gillar Tompa, så jag har gillat de flesta MI-filmerna, men någon är väl inte lika bra som de andra. Kul med en svenska där i! Tror inte Crimes of Pssion är dubbat, BBC 4 har ju visat både Wallander och Arne Dahl förut ch de har inte vart dubbade!

Annika sa...

Alltid lika fina SVEP!!
Essie, det enda nagellacksmärke jag köper för tillfället. Snygga höstfärger. Bra priser på lacken här i US också.
Karolina länsade mitt Essie-bestånd av lack då hon flyttade till UNI. haha. Får köpa lite nya nu.
OOO, jag har inte sett Maria Lang filmerna. MEN vill!! Du vet ju att jag gillar ML!!
Stenar brukade jag måla mkt förr. Blir fint!

Miss Marie sa...

Annika - ja, Essie är kanon!