söndag, augusti 31, 2014

Söndagssvep, 31 augusti 2014



Sista dagen på sommaren idag, imorgon börjar hösten...


Haha, det här är verkligen en t-shirt för Alfred!


Riktigt läcker är färgen på kappan från Marks & Spencer.


Hush har mycket fint, jag gillar den här klänningen.


Oh la la, väskan från Orla Kiely är så söt! Den här är också fin!


Jag har en förkärlek för stora smycken, men ibland är det lilla fint också, som de här små örhängena från Minetta Jewellery.


När vi flyttade till England skulle ny soffa införskaffas. Jag var sugen på en klassisk Howard-soffa , men istället blev det en från IKEA (som vi är väldigt nöjda med!). Hade jag köpt ny soffa i höst hade definitivt Stocksund från IKEA stått högst på önskelistan. Perfekta mixen mellan klassisk design och bra pris. Bild via Living by W.


Tips på hur man gör snygga pompoms-kuddar finner man här! Väldigt snyggt.


Den här lägenheten i New York var tydligen Beyoncé spekulant på, och jag skulle inte heller ha något emot att bo där! Här kan ni kolla in fler kändisars hus.


Kate Mara är snygg från topp till tå, jag gillar det hudfärgade som blir lite mer festligt med skimmer och glitter!


Jamie Chung njuter av väder som vi inte har i England åtminstone, men jag fastnade för hennes skor! Silvriga gubbskor, ja tack!


Som vanligt blir jag imponerad av folk som ser så här coola ut på en flygplats! Och Chrissy Teigen, hur snygg är inte hon?!


Här hemma gillar vi mexikansk mat, så jag vill gärna testa de här vegetariska recepten.


Mamma mia! Hur gott låter det inte med Boozy Coconut Hot Fudge Milkshakes? Mmm...


En till godsak, Frozen Almond Spiced Chia.


Holly Spring tar fantastiska bilder av sitt barn!

 
 En fantastiskt filmhöst väntar! Jag gissar att jag bara kommer komma iväg på bio någon enstaka gång, men hade jag tid och möjlighet skulle jag vilja se alla de här: Annie, Foxcatcher, Laggies, This is Where I Leave You, Camp X-Ray, The Imitation Game, Love, Rosie, The Longest Week, The Guest, The Theory of Everything och såklart måste man se en film baserad på Nicholas Sparks bok, i höst blir det The Best of Me!    


Den här artikeln, om hur vi ska kopiera Jimmy Fallons intervjuteknik, är intressant! Läs också om de här bortglömda kvinnliga forskarna. Girl power! Och varför väljer alla fjärilen när det finns så mycket annat fint? Ha en fin dag!

11 kommentarer:

Storasyster sa...

I love the firefly too. Lilla flicka...

Miss Marie sa...

Storasyster - ja, visst är det en fin text! Verkligen något att tänka på när våra små växer upp...

Desiree sa...

Superhärligt söndagssvep igen. Alltid massor med fin inspiration. Fastnade för och gillade verkligen färgen på kappan. Den där turkosa färgen var snygg och uppiggande.
Kramar och tack för massor med bra filmtips också.

Miss Marie sa...

Desiree - varsågod! :)

Anonym sa...

Som vanligt ett härligt svep!

Miss Marie sa...

Brysselkakan - tack! :)

Anna, Fair and True sa...

Väldigt söta örhängen.

Har du läst Bill Brysons Short History of Nearly Everything? Han tar upp många sidohistorier och anekdoter, bl a sådana om alla kvinnor som kanske varit de egentliga forskarna och upptäckarna.

Annika sa...

Fy tusan vad jag gillar dina SVEP!!
Alltså bilderna av Holly Spring!! JAG dör så vackert!!
Mexikanskt blir jag galet sugen på nu!!
Tack för ännu ett supersvep!! Älskar att klicka mig in här på måndagarna o se detta vackra!!

Miss Marie sa...

Anna - tack för tipset, det ska jag absolut kolla in! Ja, det är konstigt när man läser historieböckerna, nästan alla historiska händelser har vita män i centrum... Det är som om kvinnor och färgade inte funnits förr!

Annika - tack, blir alltid lika glad att höra det! :)

Sofia sa...

Jag som älskar hösten blir riktigt glad av den första bilden!

Miss Marie sa...

Sofia - så mysigt ju! :)