söndag, september 21, 2014

Söndagssvep, 21 september 2014



God morgon!


Premium Quality är H&Ms nya linje med, just det, lite bättre kvalitet! Jag gillar de här kostymbyxorna i merinoull, snygga med dragkedja framtill vid bensluten!


Till vinterns maskerader och Halloween finns denna läckra mask hos ASOS.


Otroligt söta barnkläder från BBK Creations. Kanske inte så praktiska, men väldigt fina, och ibland är det väl värt det?


Härligt sovrum från The White Company.


Lite extra torkutrymme kan vara otroligt fult, men den här hängaren från Cox & Cox får det att bli snyggt!


Underbara Clara har inte bara en massa bra åsikter, hon har också inlett ett samarbete med Yawama of Sweden som gör ekologiska leksaker och kuddar gjorda av kvinnor i Afrika. Det är inte helt lätt att hitta ekologiska gosedjur, men det känns väldigt viktigt, särskilt för små bebisar! Ferm Living är ett annat märke som gör bland annat ekologiska speldosor.


Och på tal om ekologiskt så har H&M en serie med ekologiska textilier. Det här bäddsetet till de minsta är ju så fint!


I The Good Lie spelar Reese Witherspoon en socialarbetare som hjälper tre ungdomar som nyss anlänt till USA, efter att ha överlevt kriget i Sudan. En film som många borde se, särskilt i det mörka politiska klimat vi har nu!


Jennifer Garner är snygg i höstfärger på InStyles omslag. De där lätt brända färgerna är så snygga på hösten!


Noomi Rapace är omslagsmodell på Net-A-Porters senaste nummer.


Burberrys ponchos med monogram ser man lite överallt nu. Av damerna ovan tycker jag att SJP har lyckats bäst med stylingen, med höga stövlar, som både Rosie Huntinton Whiteley och Olivia Palermo har, blir det lite too much för min smak!


Jag gillar den här söta glasströjan som Lauren Conrad har designat för Kohl!


Här finns några före- och efterbilder att inspireras av, några fina möbler och textilier gör verkligen skillnad! Jag gillar mattan på mattan också! 


Varje gång jag läser Mimi Thorissons blogg Manger vill jag leva hennes liv i Frankrike! Nu senast delade hon med sig av ostronrecept, och även fast jag fortfarande är i stadiet där ostron är lyxmat och ska ätas råa så lockar de där recepten! Och jag kommer definitivt köpa hennes kokbok när den kommer ut i oktober!


Jill Johnson kommer ut med en kokbok, inspirerad av hennes liv i Nashville. Smaskigt!


De här veganska fullkornsvåfflorna måste jag testa!




Beyoncés låttexter låter helt annorlunda när de läses som dikt, kolla in det här! Och dagens gråtkavalkad får bli den här döda kvinnans sista blogginlägg, blir ni inte berörda av den så har ni ett hjärta av sten! Ta vara på dagen, vänner!

9 kommentarer:

Sofia sa...

Ja den där ponchon går det verkligen inflation i nu :-)

Ullis sa...

Phew, vilket stakt skrivet brev. Tårarna trillar. Så sorgligt och tyvärr inte ovanligt idag.
Ullbyxorna är jättesnygga och prisvärda och den där vita tvätthängaren skulle pryda sin plats här hemma.
Sovrummet ser inbjudande ut, där vill man sova och äta lite goda äpplen.
Allt i svepet är ju härligt. Kram och ha en undervar söndag.

Ullis sa...

Glömde ju nämna våfflorna och ostronen. Mmmmmm

Miss Marie sa...

Sofia - ja, superpoppis, och jag skulle inte säga nej till en heller! :)

Ullis - :)

eastcoastmom sa...

Hade helt missat den där ponchon, snygg!
De där barnkläderna är jättefina, så ser barnen ut i Madrid...

storasyster sa...

Fuck cancer, mina tårar rinner.... Många tankar...

Miss Marie sa...

Eastcoastmom - nu kommer du se den överallt! :) Jag kommer ihåg att barn i Frankrike också brukade vara klädda så där. Så fint! :)

Storasyster - ja, visst är det en tankeväckande text!

Annika sa...

Så fint svep!!
Ponchon är SÅ läcker! SJP är snyggast av de tre i sin styling, absolut!!
OCH visst ska livet levas här och nu. Hela tiden.

Miss Marie sa...

Molly - den ska jag också kolla in, måste bara hämta näsdukar först....

Annika - ja, snyggt med poncho! :)