söndag, maj 24, 2015

Söndagssvep, 24 maj 2015



God morgon!


 Grattis Måns! Vilken härlig seger i ESC, och det var verkligen den bästa låten och framträdandet. Jag gillade Italiens mastodontsång, men däremot fattade jag inte grejen med Ryssland? Och varför är det alltid Ryssland och Israel som väljer att sjunga om fred och gemenskap... hmm. Som vanligt har britterna den bästa kommentaren på ESC (även om deras sång alltid är apdålig).


En underbar sommarklänning med härligt fall och snygg mönster!


Hetaste kjolen för sommaren är den här i mocka från Marks & Spencer, både Alexa Chung och Olivia Palermo har redan burit den!


Bikinibyxor med hög midja är trendigt i sommar (spana in Taylor Swift för inspiration), J Crew kör med ett läckert blomstermotiv!


Zara har ett gäng fina mockaväskor till bra pris, bland annat den här fina i perfekta lingon med mjölk-färgen! Den här och den här är också fina.


Ett måste till poolen och stranden är väl en uppblåsbar donut! Och till det en uppblåsbar flamingo som håller din drink.


Och så några hembakade donuts att njuta av på den uppblåsbara!


Roliga matidéer till de små!


Jag gillar våningssängar, särskilt bra är det om man har dåligt med utrymme. Här finns några riktigt roliga lösningar!


Det här hemmet alltså! Köksbordet! Köket!


Modellen och mamman Molly Sims delar med sig av sina bästa skönhets- och hälsotips på sin hemsida. Jag tycker att apelsin-och gojibärsmoothien verkar god!


Mindy Kalling har alltid färgglada kläder, likaså i Cannes. Lila och aprikosrosa är en fin kombination.


Jag avskyr uttrycket "man up", men filmen Man Up, med favoriterna Lake Bell och Simon Pegg, verkar faktiskt riktigt söt och rolig!


Min favoritsång för tillfället är Ed Sheerans Photograph. Kolla också in videon till låten, som är fylld av klipp från Eds barndom upp till nu. Fascinerande och vackert!


Oprah Winfrey har alltid fascinerat mig. A Cup of Jo lär ut hur man beställer det perfekta vinet. Läs en inspirerande intervju med Blake Lively. Manne Forsberg snackar om att vi måste bryta den destruktiva pojkrollen, jag håller med! Kolla in kändisars snygga ringar och fina kändisbröllop. Chelsea från Frolic tipsar om de bästa fikaställena i Visby. Ha en fin söndag!

2 kommentarer:

Ullis sa...

Härliga våningssängar. Mockakjolen är ju snygg och även bikinin. Små gulliga glassar. Den gammelrosa väskan säger man väl inte nej till heller.

Miss Marie sa...

Ullis - ja, du skulle passa bra i den kjolen! :)