måndag, augusti 03, 2015

Date Day



I lördags drog Engelsmannen och jag iväg på dejt och lämnade Alfred hos granny och grandpa. När vi fyllde år i maj fick vi nämligen presentkort på Afternoon Tea på Panoramic 34 i Liverpool, så det var dags att använda upp det innan bebis kommer! Innan det var dags för tea, passade vi på att gå på bio och se nya Mission Impossible, och herreminje, den var riktigt bra! Svenskbrittiska Rebecca Ferguson kickade rumpa minst lika bra som Tom Cruise, så gillar ni action och starka brudar (och Tom Cruise) ska ni kolla in den filmen!

Men Afternoon Tea var det, ja! Vi satt precis vid fönstret och hade jättefin utsikt över Liverpool, det var kul att se alla kända landmärken ovanifrån. Det var egnetligen tänkt som Champagne Afternoon Tea, men eftersom vi är på baby alert så blev det mocktails istället, en jordgubbsmojito till maken och en äpplemojito till mig. Som ni ser behövde vi inte gå därifrån hungriga, det var sandwiches, scones och en massa godsaker, jag tror jordgubbsmakaronen var min favorit.

Gott, trevligt och mysigt, med andra ord en perfekt lördag!

3 kommentarer:

Desiree sa...

Later och ser supermysigt ut. Verkligen cool utsikt.

Anna, Fair and True sa...

När är det dags? När son helst? Kom Aldred före bf? Har för mig det. Jag tyckte också filmen var jättebra!

Miss Marie sa...

Desiree - ja, det är häftigt!

Anna - 23 augusti så det kan bli när som helst. Alfred kom 10 dagar för BF så jag hoppas på samma den här gången!