söndag, oktober 18, 2015

Söndagssvep, 18 oktober 2015



God morgon oktobersöndag!


Herrejösses vad jag vill ha den här tröjan från Free People! I merinoull, pefekt baggy med en liten vågad kant och så i vintrigaste vitt. Lovely!


Mera vitt! Jag gillar hur Jayne Min stylar för &Other Stories.


Roströd mockaväsk från H&M.


Liselotte och Ulrika, bakom bloggen Le Parfait, släpper nu en kokbok fokuserad på frukosten- dagens godaste mål om du frågar mig! Här finns många spännande recept.


Envirosax gör påsar som man lätt kan packa ned i väskan och veckla ut när man behöver lite extra utrymme. 


Mini Rodinis vinterplagg är alltid fina!


Fem fina hyllösningar man kan göra med IKEA-saker, här ovan en krydhylla!


Bra tips på hur man kan fixa en hylla som balanserar ett fönster på ett konstigt ställe i rummet!


Jag har nästan, men bara nästan, tröttnat på äpple- och björnbörspaj, så nu skulle jag gärna testa björnbär- och vaniljkrämsdonuts! Mmmm...




Jag ska erkänna att när jag såg en bild från filmen The Intern så suckade jag, en ung snygg tjej som praktiserar hos en gammal gubbe? Gäsp. Men så såg jag trailern och insåg att det inte alls var så! "How, in one generation, has guys gone from Jack Nicholson and Harrison Ford to..."


Stellan Skarsgård spelar huvudrollen i nya TV-serien River på BBC. I The Telegraph pratar han om sin karriär, terapi och varför det är på väg utför med Sverige... Ellen Dixdotter är Marketing Director på Filippa K och har ett väldigt snyggt hem! Barn som har napp kan få försenad språkutveckling, fast det märkte jag inte på Alfred! Ha en fin söndag!

3 kommentarer:

Anna sa...

The Intern var riktigt bra tycker jag, såg den förra helgen.

Annika sa...

OMG...tröjan(klänningen) från Free People är ju totalt underbar!! Alltså, jag känner att jag fasiken måste köpa den!
OCH sista bilden är fantastisk!!
The Intern tror jag är jättebra, ska försöka gå och se den i veckan med P. Lite annorlunda sådär, inte vad man tror vid första påseendet (jag tänkte precis som du först).
Dina svep är så fina!

Miss Marie sa...

Anna - ja, jag får nog vänta tills den kommer på dvd...

Annika - ja, tror det är en riktig Annika - och marietröja! :)