torsdag, november 05, 2015

9 bilder från min vardag



Häromdagen bakade jag kanelbröd med choklad i och herrejisses vad gott det var! Jag använde det här receptet och la i lite hackad choklad innan jag rullade ihop det. Mmmm....


Vi pressade vackra höstlöv i böcker.


På frysen finns nu några kort på Anders också, både magneter och så tack-kortet som vi skickat ut till alla som gett Anders presenter, bredvid sitter Alfreds från när han var nyfödd! På andra sidan sitter en magnet med bilden vi hade på vår bröllopsinbjudan, älskar att se hela vår historia på frysen!


Mer bakning! Enkla bröd i formar, så gott!


Julen är här! Tidningar med jultema och så en katalog med julmat från vår lokala mataffär.


Supersöt liten väska i Cath Kidstons julkatalog.


När jag bakar så ligger Anders på matbordet och pratar. Jag vet, det är inte länge till jag kan låta honom ligga så på bordet!


Alfreds lilla hylla i hans rum, med en massa fina saker i. Som en sten från Gardasjön, en dalahäst och  fina speldosor.


På kvällen tänder jag gärna ett doftljus som lyser upp lite!

8 kommentarer:

Annika sa...

Trevligt! Och rolig ide med 9 bilder så här. Vilken fin hylla inne på Alfreds rum.
Trevligt med alla foton på frysen. Är det dem du gjort via bilder på insta?

Miss Marie sa...

Annika - ja, de har jag gjort via stickygram med instagrambilder, men man kan även göra dem med vanliga foton!

Ullis sa...

Härligt med nybakat och tända ljus så här på hösten. Anders är bara för söt😍.

Miss Marie sa...

Ullis - :)

Desiree sa...

Vad mysigt alltihopa.
Ha en fin helg.

Channal sa...

Underbara bilder!

Du ska ha en mysig helg tillsammans med din fina lilla familj! Kram Anna

Sandra sa...

Vilka härliga bilder!
Känner igen det där med nostalgi för barnkläderna. Älskar när Amelia har elsas gamla. Och mysigt med tända ljus och bakning.
Klockan sexmorgon här med minsta och då passar jag på att tända lyktan i trappen och andra oåtkomliga ljus, kanske det bästa jag vet för att skapa skön känsla. Sen blir det farsdagfirande för pappan i familjen här. Ha en härlig söndag !

Miss Marie sa...

Desiree - tack detsamma!

Anna - tack! :)

Sandra - ja, konstigt vilka känslor man kan få av kläder! :) Hoppas ni firade far ordentligt! :)