söndag, december 20, 2015

Söndagssvep, 20 december 2015



God morgon fjärde advent!


Zara gör de sötaste barnkläderna!


Hos Granit har A Fine Little Day gjort en fin liten kollektion med kläder och inredning.


Små söta muggar som passar perfekt till espresson.


Libertys julshop är som vanligt otroligt fin!


Den här kandelabern blir ett vackert blickfång mitt på bordet.


Dessa alfabetsklossar från Kay Bojesen är både snygga och roliga för barn!


Eftersom Jennifer Lawrence och jag har ungefär likadan frisyr just nu (men där slutar likheterna, tyvärr!) så tar jag inspration från henne till julens festligheter!


Ebbas blogg hittade jag den här fina bilden på prinsessan Madeleine från festen kvällen efter Nobel. Otroligt tjusig!


Det krävs någon som Harry Styles för att kunna bära upp en blommig kostym!


Jag gillar saker man kan laga i en kastrull, som den här mjölkkokta kycklingen med potatis.


Det här tranbärsbrödet ser väldigt gott och juligt ut, men jag har lite svårt för bär och frukt i bröd, tyvärr!


Vi har en ganska ny tradition på julafton, till lunch grillar vi korv utomhus! Hittills har vi gjort det i minusgrader och snö, under paraplyer i regn och plusgrader och bara allmänt grått väder. Undrar vad vädret blir i år?


En av mina favoriter på Instagram är @oldjoy som alltid lägger upp så vackra bilder (och filmer, scrolla ned en bit till filmen där hennes två söner badar i diskhon, så sött och det får mig att vilja ha en till bebis nu!). Hon har en fin blogg också!


Angela Merkel blev Times Person of the Year, läs den fascinerande artikeln. Ett gratis stickmönster till en rävscarf hittar du här. Och här är 9 saker du inte visste om Love Actually. Tips på packning inför julresan. Ha en fin fjärde advent!

2 kommentarer:

Nilla Tankebubblor sa...

Ja, Madeleines klänning (dagen efter Nobel) var jättefin! Hon var fin på Nobel med. Alla var fina! Men den var lite extra.
Ha en skön jul!

Annika sa...

KUL med korvgrillning på julafton. Extremt mysig tradition, skulle jag tycka. Nej, iår lär det nog bli milt och grönt överallt, tyvärr.
Vackert svep, som alltid.
Läste den där artikeln om Love Actually, lite kul.
Har inte sett den filmen än iår. SKANDAL!! :-)
Julkostymer, det krävs en hel del för att kunna bära upp dem, haha!
Ha så supermysigt hemma nu, och hoppas ni får lite kyla!!