tisdag, juni 28, 2016

Parad genom Lytham



I helgen var det Lytham Club Day med parad genom centrum. Jag, som älskar säckpipa, gillade den här gruppen som spelade så vackert! Det är något speciellt med säckpipa, jag får lite gåshud när jag hör det!


Här kommer Darth Vader med en Stormtrooper! The Club Day är ett tillfälle för klubbar, skolar och diverse föreningar att visa upp sig. Vilken förening herr Vader tillhörde vet jag inte, men jag gissar att ingen vågade ifrågasätta honom!


Här är Lytham's Rose Queen! Det är tydligen en stor grej och jag tror det är något med kyrkorna här i Lytham. Det är en stor ära, typ lite grann som att bli vald till lucia, beskrev en annan svenska här i området det som.


Sen fanns det några wannabe-rose-queens i paraden också, i vackert  dekorerade vagnar.


Ser ni Engelsmannen? Han hade röda byxor på sig så jag lätt kunde se honom! Han hjälpte till att bära Alfreds skolas flagga och där bakom kan ni kanske skymta Alfred också. En fin dag!

3 kommentarer:

Desiree sa...

Rolig parad att kika pa.
Kram!

Channal sa...

Åh så festligt och kul! Söta blomsterflickor. KRAM Anna

Anonym sa...

bape
kyrie shoes
bape hoodie
supreme outlet
yeezy
palm angels outlet
hermes
palm angels
goyard bag
michael jordan shoes