söndag, juni 26, 2016

Söndagssvep, 26 juni 2016



I fredags vaknade jag upp med känslan av att hela världen omkring mig höll på att krackelera. EU-immigranter känner sig inte välkomna i Storbritannien längre, frågan är om vi kommer kunna bo kvar här, och även om det inte tekniskt sett är mitt land, så håller jag med om att: "I want my country back!" Det var de äldre som röstade bort de yngres vilja att stanna kvar i EU. Ja, och så hade vi ju de som desperat googlade vad EU var efter att valet avgjorts. Och efter att en yrvaken, förvirrad och upprörd Engelsman åkte till jobbet i fredags, så fick jag ett meddelande några timmar senare: "In a f%&ed up world, I'm so glad I have you guys to come back to". Right back at ya


Härligt somrig outfit från &Other Stories.


Blommig klänning från Cath Kidston.


Söt bokstavstavla från Little Low.


Blake Lively är fin i fladdrande långklänning lite otippat matchat med en jeansjacka. Och det visar sig att Blake är lika besatt av instagrammaren Old Joy som jag!


Victoria Beckham visar att gult absolut inte är fult!


En härlig uteplats får lite skugga med ett tyg! Så fint hos Irene's Greenhouse.


Inspirerande rum för trångbodda!


En av de bästa sakerna att komma ur England är ju Eton Mess, och i tårtform måste det vara fantastiskt gott!




Och till det kanske en liten gindrink med bjärnbär?


Halleluja! Nu finns en leksaksbutik i Farsta med leksaker fri från våld och könsstereotyper! Jag har en kompis som kommer från Hawaii, och hon säger att ö-livet verkligen inte passar alla, och det kan jag förstå, men jag skulle gärna dit på semester! Ny musik från Ingrid Michaelson! Och så några sista ord om EU-valet, från Financial Times kommentatorssektor.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vi är lika ledsna som ni. Och det känns som pinsamt slöseri att ägna EU-möten till Brexit istället för tid till att hjälpa andra länder och människor med enormt större problem än i UK......

Miss Marie sa...

Anonym - ja, visst är det! :(

Desiree sa...

Vad coolt med galaklanning och jeansjacka. En otippad combination som blev supersnygg och gor outfitten till elegant och casuall samtidigt.
Kram!

Annika sa...

Snyggt som alltid.
Uteplatsen är fantastisk!!
En sådan skulle jag gärna ha.