söndag, januari 22, 2017

Söndagssvep, 22 januari 2017



God morgon söndag!


Fin skjorta med volangdetalj på ärmen, från Lindex.


Snyggaste regnjackorna hittar man hos Seasalt Cornwall.



Vacker långklänning från Topshop.


Gray Label har släppt en ny kollektion och de fortsätter sin mjuka sköna stil, som jag älskar! Inga barnplagg håller så bra som deras.




Musslor med chorizo låter så gott!


Hjärtliga pizzor passar bra till alla hjärtans dag.


Jag har snackat om This is Us förut, men jag tipsar om det igen! Så himla bra! I Sverige sänds den på torsdagar kl 21.00 på tv3. Och så får ni inte missa fjärde (och sista?!?!) säsongen av Sherlock!




Lewis Hamilton var så här stilig häromdagen.


Jag gillar grönt väldigt mycket just nu! Sophie Turner var riktigt snygg i topp till tå grönt.


Varför Ryan Gosling är en sådan stjärna. Jag gillar att läsa den här artikeln om att leva med en familj på liten yta och även Tazas blogginlägg på samma tema. Och ni vet väl att Love Grows Best in Little Spaces. Natalie Portman förväntas få en Oscars-nominering för Jackie, och i en intervju pratar hon om filmen och såklart också om president Trump. Och dokumentärmakaren Michael Moore höjer ett varningens finger hur president Trump kan komma att påverka världen. Forskning visar att man inte kan skämma bort barn med närhet! Snart kommer Sveriges befolkning vara över 10 miljoner, och det kan behövas eftersom Sveriges pensionärer kommer att öka från en femtedel till en fjäredel. Faktiskt har nu 10 miljoner redan överstigits! Och är det nu huspriser i Sverige kommer att sluta stiga? Visst ser Kanada fantastiskt ut? Ha en fin söndag!


2 kommentarer:

Jenny sa...

Åh, nu vill jag ha ett badkar! Och den där fina regnjackan... Och en stuga i Kanada... Och en drink. Mycket inspiration - som alltid - i dina svep!

Annika sa...

ÄNNU ett fantastiskt svep från dig. Impas av hur du får till dem, speciellt din fina avrundning varje gång.
You rock.
Ja, visst är This is Us så enormt BRA!!! jag älskar den. Älskar den. Briljant i sitt upplägg ju.
Nu vet vi att Natalie P blev nominerad. Jag vill så gärna se filmen.
OCH Marie, har du chansen (vet att det är svårt när man har småbarn) försök se Manchester by the Sea och LaLaLand.