söndag, augusti 20, 2017

Söndagssvep, 20 augusti 2017



God morgon söndag!


Snyggaste regnjackan i ekologisk bomull från Seasalt Cornwall.


Ja, vissa dagar är den här tischan passande!


Till de allra minsta finns den här söta bodyn på H&M. Perfekt till första fotot i sociala medier!


Söt tischa till de små från Åhléns.




Persika, lavendel, honung och ricotta kan inte bli annat än en fullträff!


Hannu Sarenström säljer sitt vackra hus, kika in och inspireras!


Härligt hem, och kolla in sminkbordet!


Kolla in Alice Naylor-Leylands fantastiska hus!


Well, helluuuuu där, Robert Pattinson!


Logan Lucky verkar kul, med en massa bra skådisar! Professor Stephen Hawking ger sig återigen in i debatten om sjukvård i England. Ett tips på hur man kan få orgasm. Jag läste någonstans någon gång att i knapra tider går läppstiftsförsäljningen upp, och här kan man läsa om varför vi behöver skönhet i den värld vi lever i. Det är brist på avokado i världen, en brittisk matkedja säljer nu miniavokados i äggkartong. Bra idé, tycker jag! Ha en fin dag!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Fantastiska bilder från Hannu Sarenströms hus men jag kan inte annat än reflektera över att det ofta ser ut mer som inredningsreportage när hus ska säljas, som om man på vägen glömmer bort att det är ett tomt hus man faktiskt säljer och inte en inredningsdröm. För hur blir det när köparna öppnar dörren till det tomma och ute i bilen står deras möbler och saker som kanske inte alls passar in? På något sätt säljs drömmar som inte finns.
Ja, ja det kanske bara är jag som tänker så här men jag tycker å andra sidan att det är lättare att se ett hem framför sig om bostaden är tom!

Annika sa...

Hej!
Kul att se dina fina svep igen.
Gilmore Girls...min stora favvis of them all!! Eller en av dem iaf.
Älskar den serien så otroligt mkt.

OCH du ska flytta hem...
Hoppas att du bloggar mkt om det sen när det bär av. Antar att ni drar rätt snart?
Vilken omställning för er alla.
Men spännande till max!

Ska bli så kul att följa er flytt!!

Miss Marie sa...

Brysselkakan - jag är av precis samma åsikt som du! Närbilder på inredningsdetaljer i ett hus har väl inget i en mäklarannons att göra? Tycker det är helt fel i Sverige. I England är det tvärtom understylat, jag kan väl tycka att man kan ta bort smutstvätten i en mäklarannons, men det är inte så viktigt här. I England finns det heller inte alltid bilder på alla rum i huset i annonsen, bara det som anses viktigt. Skulle gärna se en balans därmellan, bra bilder som visar huset, inte inredningsreportage!

Annika - HEJ! Ja, vi flyttar snart! Har helt tappat bort bloggen mitt i allt flyttstök de senaste månaderna, men lovar att det ska bli bättring! Tack för peppet!

Anonym sa...

Så sant! Sverige har verkligen gått överstyr när det gäller bilder för husförsäljning. Belgien är ungefär som England då. En balans mellan England/Belgien och Sverige vore bättre. Inredningsreportage finns ju andra kanaler för.

UplayOnline sa...

min stora favvis of them all!! Eller en av dem iaf.


แคมฟรอก