torsdag, november 23, 2017

Hemma hos mig



Det är väl på tiden att visa lite bilder hemma från oss! Det här är lite detaljbilder, lovar att ta några överblicksbilder så ni får se lite mer av lägenheten snart. Den är stooooor, ungefär dubbelt så stor som huset i Lytham, och det är väldigt högt i tak och stora fönster, så alla möbler vi tog med från England ser ut som dockhusmöbler och vi har behövt införskaffa en hel del nytt. Lite second hand och lite nytt, de pefekta matchningen! Här ovan ser ni ser ni skänken som står i hallen och tar hand om mössor, vantar med mera


På några krokar hänger favorithattarna och picknickfilten, som vi nog inte kommer använda nu på några månader...


In i köket som också är stort och högt i tak! Lite matrelaterad konst tycker jag är kul i kök. Oh Crêpe kommer från Desenio och den övre postern är en kopia av en gammal poster från andra världskriget från Amerikanska regeringen, med tips för hur man hushåller med mat. Minst lika viktig nu!


I köket finns också två hyllor från IKEA där lite smått och gott får plats.


Kökssoffan köpte jag av en kompis till syrran, den målade jag gul och den är Alfred och Anders favoritplats i köket!


Utanför köket finns plats för en samling foton.


Det här är Alfreds lilla hörna i deras sovrum. En gammal skolbänk som jag köpte via Instagram och så en stol från min fasters vind.


Gott om plats för leksaker i Anders och Alfreds rum, men det är lite svårmöblerat! Dörrar på två av väggarna och fönster på de andra två, tur att det finns gott om plats i mitten!


De här dörrarna i barnens rum leder ut till balkongen. Så fina och gamla fönster!


Ifrån barnens rum ser man in i vardagsrummet till favoritfåtöljen. En tomelilla från IKEA som jag fick för en sisådär nästan 20 år sedan och som nu har fått nytt överdrag från Bemz.


Skinnfåtöljen har fått en ny kamrat i form av fårskinnskudde från Åhléns. Fanns inte en chans att jag kunde motstå ett rosa fårskinn! Bakom skymtar en second handfyndad tidningsförvaring och ett ommålat bord.


I fönstret hänger en stjärna med lummer! Lite vinterpynting, sådär.


I ett av fönstren sitter ammande mamman som hängt med mig i sisådär femton år nu!


Här ser man lite av taklampan också, inte helt lätt att hitta en taklampa som passar, men det känns som vi gjorde ett bra val med denna, lite modernare men ändå stilren!


Och så har vi en liten Anders som väldigt gärna släcker och tänder lampor, ni vet, så där som små barn håller på...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att få se lite glimtar av ert hem! Du får lägga en film på Instagram, gå runt från rum till rum liksom!

Anna, Fair and True sa...

Jättefint!

Jag är sugen på de rosa fårskinnsdynorna för stol/pall!

Christina sa...

Åh så fint ni fått! Och vilken mysig lägenhet! Vilka fönster!

Ninnie sa...

Å, så fint! Vilken underbar lägenhet ni verkar ha fått tag i! Så ljust och härligt med så stora fönster, och skönt att ha gott om plats när man har småbarn.

Miss Marie sa...

Brysselkakan - haha, kanske det!

Anna -de finns på Åhléns, även i grått om man inte känner sig så rosa.

Christina - ja, lägenheten är väldigt fin!

Ninnie - ja, skön kontrast till huset i Lytham, både vad gäller ljuset och storleken! :)