onsdag, november 22, 2017

Miss Negativity


Ok, var beredd på negativitet deluxe!

* Folk som envisas med att säga att det bara är höst och inte vinter? Stick och brinn! Min höst är inte -10 och snö, då är det vinter, oavsett vilken månad det är!

* Mörker, detta mörker! Jag hade glömt hur MÖRKT det är i Sverige på VINTERN! Mörkt, mörkt, mörkt. Och Alfreds skola börjar 8.10 vilket betyder att vi måste ge oss ut medan det är mörkt. Mörkt! Aaaahhh...

* Att klä på barn vinterytterkläder är i det närmaste tortyr. För mig alltså.

* Engelsmannen och Alfred var en vecka på Barbados för att Engelsmannens bror skulle gifta sig där. För Alfred tog det en vecka att vänja sig vid fem timmars tidsskillnad på Barbados, och lika länge för att få honom tillbaka på svensk tid igen. Snark...

* Och semester på Barbados och liknande ställen, jag vet inte vad jag tycker om det? Rika turister som kommer och fläker sig medan fattiga befolkningen får ta hand om dem och plocka upp deras skräp. Jag förstår att turism är vad många livnär sig på, men jag vet inte hur det känns ur en moralisk synpunkt? För att inte tala om vilken påverkan en så lång flygresa har på miljön! Hur tänker ni?

I'll be back as Miss Positivity soon!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ja du... Mörkret, vänjer mig ALDRIG efter åren lite mer söderut. Plus att min kropp verkar tro att det är sovadax vid tretiden pga mörkret och jag blir så trött och skulle kunna somna direkt.
Höst? Nä, snö och minus = vinter. PUNKT.
Slipper ju klä barn men det räcker gott och väl att klä mig själv när det är så kallt ute...
Och så fyller jag på din lista med Trumpetens skatteförslag i USA... Vad fan tänker karln med?
Och man får vara negativ ibland!

Anonym sa...

Hi hi. Har precis sprungit hem med barn. Kastat i oss lunch. Sprungit till fotbollen och nu dags springa och hämta. Släpa hem ungen i uppförsbacke. Fixa mellis och undra vad vi ska äta ikväll. Bada �� barnet. Göra läxa. Klart man kan känna sig trött. Fast vackert väder är det.... 15 grader och sol ☀

Anna, Fair and True sa...

Ha ha, jag tycker mörkret är mysigt, då är det all in på värmeljus och dylikt. Sedan är det ju mörkare någon timme tidigare än i Bryssel men inte så stor skillnad.

Har ni redan haft minus 10?? Men jag tyckte det kändes som höst nu fram till snön kommer. Nu är det vinter även om den kommer smälta imorgon när det ska bli plus 8.

Miss Marie sa...

Brysselkakan - ja, bättre att få ut det negativa, tänker jag! :D Och Trump, tänker han överhuvudtaget!?

Anonym - haha, sol och 15 grader, det är ju nästan sommar! :D

Anna - inomhus är det mysigt med ljus och mys, men utomhus, när det är mörkt när man ska till skolan? Usch!