söndag, mars 04, 2018

Söndagssvep, 4 mars 2018



God morgon första söndagen i mars!


Om det någonsin blir vår så är en kappa denim riktigt snygg! Denna från Lindex.


Och om det någonsin blir sommar igen, skulle den här klänningen från Anthropologie vara finfin!


Det är när vintern närmar sig sitt slut som jag börjar sukta efter färgglada väskor, som denna i rött läder från Anine Bing.


Riktigt lyxigt är medaljongen från Astley Clarke med månsten och guld. Den finns också i en silverversion. Miniversionen är söt också!


Zaras barnkläder är så fina, särskilt för de allra minsta!




Jag har visat Lauren Conrads hem förut, men det är så fint att det är värt en till titt!


Naomi Watts snackar skönhet med In the Gloss.


Matthew Goode, som nog är min andra favoritengelsman efter min egen engelsman, har, tillsammans med Teresa Palmer, huvdrollerna i A Discovery of Witches som kommer någon gång under året. Häxor, vampyrer och demoner, ja tack!


Vance Joy är en favorit här hemma, hans senaste album Notion of Two hörs ofta!




En Matcha Mango Smoothie skulle sitta finfint på morgonen! Någon som faktiskt har tid att fixa smoothies på morgonen? Inte jag!


Allt med chocolate chink chips funkar för mig!


"Step into their hard emotions to be with them and remind them who they are and where they are going. We are visionaries. We see our children uniquely. We know their quirks and idiosyncrasies. We know their soft spots emotionally and their tickle spots physically. We know their insecurities and gifts. We are uniquely positioned to speak to all of it. And while we can offer them the best music lessons or clothes or education or travel experience, learning to be present with them in the hard places is where they will grow the most. It is not efficient. It takes time, sometimes 302 times in a day! But it is worth it." Tänkvärt hos Cloistered Away. Sånt här gör mig arg, när stora företag utnyttjar fattiga och okunniga, som modersmjölkersättningsföretagen som försöker lura mammor i Filippinerna att ersättning är bättre än bröstmjölk. Men GAP har fått mycket positiv respons då de postade en modell som ammade sin son på deras instagram. På surfejs samlas skönhetsprodukter med dåliga ämnen i! In och kolla om era favoriter är med där. Och hos Naturligt snygg snackar Eva Röse om snigelmasker och salktskrubb med kokosHa en fin dag!

1 kommentar:

Annika sa...

På bilden med jeanskappan fastnar jag ffa för bootsen, jädrar vad SNYGGA!!
Jag skulle vilja ha dem.
OCH jo, Marie, det blir vår!! ;-)