måndag, november 12, 2007

Cameron Diaz



Cameron Diaz är en gammal favorit här på bloggen, jag har ofta inspirationsbilder på henne här. Cameron är en amerikansk skådespelare och före detta modell, som har bra koll på sina kläder!

Camerons stil är fun fun fun, och hon har gärna kläder med roliga detaljer eller stora halsband. Hon är inte rädd för att ta risker i modet och visar gärna upp sin kropp i tighta klänningar. Min favorit är den tighta guldklänningen hon bar på en Shrekpremiär, men jag gillar också mixen av lila klänning och turkosa smycken, fin kombination!

På oscarsgalan 2002 hade hon på sig en kimonoinspirerad mönstrad klänning från Emanuel Ungaro Couture, och den fick stor uppmärksamhet, inte minst för att Cameron satte ett halsband från Fred Leighton som bälte på klänningen!

Cameron är ett bra exempel på att mode och kläder ska vara roligt och inte behövs tas på så stort allvar. Hon visar också att man inte ska vara rädd för att visa upp den del av kroppen som man är stolt över (vilket i Camerons fall är hela kroppen!) och att man ska våga ta risker. Absolut en stilikon.

3 kommentarer:

Tiger sa...

Hon är en stilikon, indeed! Satan va snygg hon är! Mwuah.

Tiger sa...

Fast magtröje-gubbkeps-outfiten kommer inte ens hon undan med, förresten! ;)

Miss Marie sa...

haha, nej, jag funderade på om jag skulle ta med den eller inte, men så tänkte jag att det var lika bra, så vi kan se att även hon kan göra misstag! tröjor som visar magen går bort och är ett big no no! inte snyggt på någon, för om cameron inte kan ha det, vem kan det då?!