söndag, oktober 11, 2009

Cooking Sunday

Engelsmannen har en kompis på besök och eftersom denna kompis är lika ingenjörs-och flygplanstokig som Engelsmannen, så låter jag dem leka bäst de kan själva! ;) Istället har jag en cooking Sunday. På spisen puttrar en gryta i vår Le Creuset. Visst är den snygg? Me likey!I ugnen bakas päron-och chokladmuffins, med recept från au pair-tiden. Mmm, det påminner om sena kvällar med te och gott sällskap i Fourqueux! Då gjorde jag det i stor form, men jag gillar min hjärtsilikonform, och det är perfekt storlek på dom i den formen.Och vet ni vad jag älskar med bloggen? Att det är som min personliga dagbok/minnesbank där jag kan gå tillbaka i åren och hitta saker som jag gillade/gjorde då! Det är ju hur bra som helst! Dessa muffins bakades med detta receptet, förra helgen. Hur gott som helst! Och enkelt.
BBC1 på lördagsförmiddagar har de ett program som heter
Saturday Kitchen. Det är ett matlagningsprogram som jag verkligen gillar! I vissa andra matlagningsprogram kan saker och ting vara överdrivet komplicerade och, tja, jag blir helt enkelt inte sugen på att laga till den maten! Men i Saturday Kitchen skulle jag kunna laga och baka varje grej de gör, det ser så gott ut! Det är inte lätt att börja helgen så hungrig... :)

10 kommentarer:

Anonym sa...

Men vaaa? Är det inte heeelt fel helg du bakar de där!? :-|

Annars håller jag med angående bloggen, det är ett toppenbra sätt att ha koll på recepten & annat kul i "minnesbanken".

Miss Marie sa...

Tiger - jag måste ju provbaka! o tur var det, jag måste nog hitta bakpulver i tyska hyllorna, för den engelska versionen funkade inte så bra....

Anonym sa...

Ska jag ta med?? :)

Desiree sa...

Den grytan är så himla snygg! cool färg också. Det var en av era bröllopspresenter eller hur? Muffinsen såg supergoda ut. Tack för receptet. Låter som du komponerade ihop en riktigt god söndagmiddag.

Miss Marie sa...

Tiger - ja tack! :)

Desiree - ja, vi fick den i bröllopspresent! den är hur fin som helst! :)

Annika sa...

Ja, grytan är skitsnygg!! Gillar deras grejjer så mkt!
OCH du, villa otroligt fina muffins!!

Miss Marie sa...

Annika - ja, det finns fler saker frå le Creuset på önskelistan nu! :)

Miss Marie sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Hello. And Bye.

Anonym sa...

Hello. And Bye.