fredag, oktober 09, 2009

Fredagstema: Sport

I oktober är det Erica som bestämmer fredagstemat och idag är temat sport. Sport för mig är fotboll. Jag spelade fotboll i min ungdom (my god, vad jag låter gammal!) och gillar fortfarande att titta på det. ÖSK är laget i mitt hjärta med Liverpool FC på andraplats. Jag har faktiskt sett en Liverpool-match, på det klassiska Anfield. Vilken upplevelse det var! Liverpool FCs nationalsång är You'll Never Walk Alone, och när hela stadion tar i och sjunger, ja, det är ganska så mäktigt! Kolla själva! Och självklart kan Engelsmannens fotbollstokiga bror vartenda ord av sången! Fler fredagsbloggare: Nilla Simone Desiree Annika Anne Petra Millan Anki Marianne Victoria Cecilia Leopardia Strandmamman Jemaya MiaD Lena Erica(jag) Marie Saltistjejen Lia Marina Anna Maisoui Ingabritt Västmanländskan Emma Kristallena Victoria Christel Moster mjölgumpa Musikanta Norrsken&stjärnfall Taina Sparkling Marskatten Sara Lisa Bollebygdsbo Birgitta iamannika Lullun

14 kommentarer:

Annika sa...

Här var det en sportintresserad :-) Fast jag kan hålla med om att fotboll på en stor arena vore kul men mest för upplevelsen runt omkring.

Miss Marie sa...

Annika - ja, på ett sånt här ställe bryr man sig inte så mycket om fotbollen, det är så kul att lyssna o titta på alla som är där!

Annika sa...

Ah'men det är BRA att du gillar fotboll!! Wish I could say the same!!
KUL för din engelsman att han har en lika intresserad fruga! You go!!
OCH visst att se en sport live är alltid HELT annorlunda än att sitta och glo på burken!!

Erica Pettersson sa...

Vad roligt att tycka om fotboll. Det är en av de sporter som jag gillar minst, men jag har alltid velat tycka om det. Speciellt eftersom det är en så pass stor sport :)
Förstår att det är en mäktig upplevelse att se en fotbollsmatch live på en stor arena :D

Hoppas att du får en bra helg!
MVH /Erica

Desiree sa...

Fotboll kan jag tänka mig är riktigt stort i England fast det är ju ganska stort i Sverige också. Men det är ju iallfall civilserad och normal fotboll där man kan reglerna och spelet inte som amerikansk fotboll. Fotboll har jag aldrig spelat. Hur länge spelade du fotboll?

Miss Marie sa...

Annika - haha, jag är mer intresserad av sporten än Engelsmannen! Han är mer intresserad av individuella sporter medan jag föredrar gruppsporter!

Erica - Ja, jag tror nog även ett icke-fotbollsfan kan gilla en äkta engelsk fotbollsmatch!

Desiree - Amerikansk fotboll och rugby förstår jag inte alls, tycker mest det är en massa dö-tid! Spelade väl fotboll i 5-6 år nåt sånt!

Fritt ur hjärtat sa...

Så är det nog till och med för en "oinvigd", att man upplever det mäktigt på en arena, menar jag. Själv har jag mest sett hockey i fullsatta arenor men det är också häftigt!

Anonym sa...

Haha,kommentar från mig känns nästan överflödig. Sport är ju det bästa som finns!

Nilla sa...

Jag tycker att det verkar kul att få vara med om en sån stor grej! En sådan match vore kul att få uppleva. Ha det bra.

Sparkling sa...

häftigt att ha gått på en liverpool match det ser skojj ut :)

Norrsken och stjärnfall sa...

Det är nog enda gången jag skulle uppskatta en fotbollsmatch - om jag var på plats med något mäktigt lag. Annars är fotboll inte speciellt kul för mig. Men kul att någon gillar lite sport i alla fall!

Lena sa...

Som så många andra är jag inte det minsta intresserad av sport, allra minst fotboll. Men du har helt rätt i att fotboll på plats i England är helt underbart kul. Men det kostar ju att åka till England varje vecka. :)

Miss Marie sa...

Fritt ur hjärtat - Ja, jag tror att även en ointresserad kan uppskatta stämningen! :)

Pernilla - haha! :) när du kommer till München får vi åka o kolla på Bayern München i snygga arenan! :)

Nilla o Sparkling- jag kan rekommendera det! :)

Miss Marie sa...

Norrsken o Stjärnfall - Liverpools supportrar är ju av det hängivna slaget, så de gör allt för sitt lag! :)

Lena - ja, varje vecka går det nog inte att åka! :)