tisdag, november 10, 2009

Englandsshopping

Som utlovat blev det en hel del shopping i England! :) Mestadels julklappar, jag är nu nästan klar med dom, vilket känns bra! Jag vill nämligen ta med dom över till Sverige när vi åker dit nu i november, istället för att behöva släpa på dom vid julresan, då jag har massa annat med och vi dessutom kommer åka till England först. Så nu är allt stort inhandlat, bara lite smått och gott kvar!

Men dessa är inte julklappar utan bara fynd till moi! Som jag sagt förut så är pundet löjligt lågt nu och man kan verkligen fynda. Och sen är England utan tvekan det bästa landet för shopping! Möjligtvis skulle USA kunna konkurrera, men eftersom jag inte har varit där utnämner jag England till bästa shoppinglandet! Vad jag tycker är bra är att de har kläder i alla prisklasser, från billigaste billigast till svindyrt. Och så har de kläder för alla. De olika affärerskedjorna har olika linjer för korta, långa, tjocka... ja, allt vad man kan tänka sig. Och så har barnkläder ingen moms så där kan man verkligen fynda.

Mina fynd då. Jag är mest nöjd med de grå fejkmockastövlarna, som jag betalade 150 kronor för. Verkligen ett fynd för mig med mina stora och breda fötter som har jättesvårt att hitta skor till och oftast frå köpa dyra, dyra saker! De kanske inte håller så länge, men jag ser dom mest som ett modefynd för säsongen! Sen passade jag på att köpa lite böcker. Utländska böcker här i Tyskland är svindyra, så det kändes som ett måste att handla. Sen gillar jag att bokaffären hade buy one get one free, då blev det ännu billigare!

Och ni vet väl att i Sverige är modefärgen numero uno lila i höst? Så icke i Angleterre. Här är det paljetter som är the it thing. Paljetter finns överallt. På mössor, väskor, klänningar, tights, kavajer... Jag fingrade på en paljettkavaj ett tag, men sen nöjde jag mig med den lilla svarta boleron med paljetter på kanterna. Det kändes lite mer jag! :)

Den blå klänningen med blommor ser ut som farmors städrock, typ, men jag gillar den! Den ska jag ha på Jonnas dop är det tänkt. Såklart från min favoritaffär Monsoon! Där hittade jag också silkesklänningen med vit botten och blommor. Den är dock inte till mig utan till min mor. Jag skulle gärna ha köpt den om den hade funnits i min storlek! Men nu fanns det bara en enda kvar, för £10, i mammas storlek. Jag tror hon kommer bli skitsnygg i den.

Resten är också fynd som är bra att ha. Ny kappa, korta boots, pyjamas och strumpor från GAP, rosdiadem, kofta... Och sen blev det lite underkläder och sånt, men det tror jag faktiskt inte ni vill se! :)

5 kommentarer:

Desiree sa...

Åh superskoj att få se lite av vad du handlat till dig! Jag gillar den lilla svarta boloron med paljettkanter jättemycket. Mockastövlarna var väldans fina. Du har haft en lyckad shoppingrunda kan man helt klart konstatera. Mycket snyggt. Bra att du passade på att köpa lite böcker också. Synd att det är så dyrt i Tyskland fast det kanske är ännu ett skäl till att de inte är så bra på engelska i tyskland många gånger.

Miss Marie sa...

Desiree - Ja, jag antar att tyskarn ainte behöver engelska böcker. Men jag är iaf lite förvånad, för det bor så många utlänningar här i München så trodde det skulle finnas en marknad för det iallafall! Men icke. Tur att det finns shopping i UK! :D

Annika sa...

Åh vad roligt att se!! Älskar sånt här!!!
Klart att shoppingen är bra i England. Det förstår jag, skulle gärna kolla runt där själv ngn ggn...
Den svarta sjalen är superfin! Och den blå klännigen helt i min smak!
Ser att du gillar julböcker, hihi! Det gör jag med. Brukar köpa ngn julbok varje år.
Jo, i USA finns det nog samma utbud som i england och affäre och avdelningar för tunna och små och långa och ståtliga, samt för de som väger lite för mkt. Bra!
Najs att barnkläcer icke har moms!
Vilken grej!!
KUL att få se dina grejjer!!

Anonym sa...

Jag är så spänd att få prova klänningen, mycket snyggt du köpt.
Snart så får jag se.... 2,5 vecka./ullis

Miss Marie sa...

Annika - ja, du ville ju se vad jag hade shoppat! :D julböcker har jag aldrig riktigt läst i år, men jag kom i sån stämning i England att jag ville läsa om julen! :)

Ullis - tror den blir kanon! :)