måndag, november 09, 2009

On our way home

Nu är vi på väg hem igen. Med två 25-kilos väskor, en dammsugare och två ryggsäckar. Fyllda med fynd åt mig och julklappar och diverse presenter. Jajamänsan. Som tur är åker vi med Engelsmannens jobbs flygplan, så vi får ha med oss mer packning än vanligt. Jag tror inte Ryanair skulle ha gillat om vi kom med denna packning hos dom... :)


Förkylningen är bättre, men jag tar till mig tipset jag fick i kommentarerna till mitt förra blogginlägg och laddar ordentligt med nässpray. Då ska det förhoppningsvis vara lite bättre än resan hit iallafall. Det var bara igår som locket för öronen släppte helt från flygningen. Innan dess har jag gått runt som i en plåtburk lite halvdöv. Inte kul (men ganska skönt att inte höra svärmors alla haranger!;)).


Trevlig resa på oss nu, och så ses vi imorrn!

5 kommentarer:

Desiree sa...

Låter som ni har haft det bra och att du har fått ägna dig rejält åt shopping. Du får berätta mer om allt fint som ligger i ryggsäckarna. En dammsugare??? Hur kommer det sig att du åker lastad med en sådan? Hade ni flygit Ryan Air hade det blivit hutlöst dyrt med den packningen så det är ju bra att ni flyger med engelsmannens bolags plan. Hoppas att det går bättre med öronen denna gången på fligheten och hoppas att förkylningen snart är över helt och hållet.

Kram

Anonym sa...

Hoppas resan gått bra och locket för öronen är borta. Spännande att se lite av shoppingen:)/ullis

Miss Marie sa...

Desiree - rejäl shopping har det blivit! jag är supernöjd! :)engelsmannen var sugen på en ny dammsugare och de är såå mkt billigare i uk och så väger den bara runt 5 kilo, så funkade faktiskt bra att flyga med den! :)

Ullis - bara lite lock för öronen den här gången, jag laddade med ordentligt med nässpray! :D

Iccan sa...

Haha.. Linus tycker min dammsugare är usel, kanske jag ska åka till UK & köpa en ny..!

Miss Marie sa...

Iccan - haha! njae, då finns det nog roligare saker att shoppa i uk! :D