måndag, mars 01, 2010

OS är över

Igår sa Engelsmannen att han var trött på OS. Tur för honom att det var sista dagen!

Men jag kan förstå honom, han har nog inte sett så här mycket OS i hela sitt liv som han har sett under de senaste veckorna. Jag kan bli rätt fanatisk när det väl gäller. Flera gånger har Engelsmannen hoppat till när jag ropat högt. "You know they can't hear you, right?" Jojo, men det spelar väl ingen roll?!

Och vad har varit bäst under det här OS?

Anjas kämpavilja, såklart. Krasch, men lyckades ändå få ett brons.

Även
Joannie Rochettes kämpavilja. Hon förlorade sin mamma dagarna innan OS började men lyckades ändå köra hem ett OS-brons. En tidig morgon, runt 5 ungefär, satt jag klistrad framför teven och kollade konståkningsfinal och Joannies mod imponerade mest.

Herrarnas stafettguld. Nej, guld betyder inte alltid mest, men det är jäkla kul när det väl kommer! Och jag trodde faktiskt, för ett tag, att Northug skulle ta igen det där försprånget som Hellner hade... Spänning på högsta nivå!


Och så såklart duktiga, och roliga, Shaun White, aka The Flying Tomato, som försvarade sitt OS-guld i halfpipe. Imponerande.

Har nu några andra favoriter?

5 kommentarer:

Desiree sa...

Ja nu är OS över. Det har varit mycket kul att kolla på och en hel del spänning. Ha ha gillar att man kallar Shawn för the flying tomato. Det har varit ett bra OS för Sverige. En hel del medaljer blev det.

Anonym sa...

Herrarnas stafettguld är det absolut bästa! Finns ingen av dom andra svenska medaljerna som ens kan mäta sig med det guldet.

/Pernilla

Miss Marie sa...

Desiree - Ja, Shaun är riktigt cool! En hel del medaljer blev det, vi får vara nöjda! :)

Pernilla - det var riktigt stort! :)

Annika sa...

Stafetten slår allt.
hela Anja Pärson grejjen-- att hon är så hyllad förstår jag mig inte på...Måste ha missat ngt väsentligt där.
Nej, skidorna slår ALLT.
Johan Olsson is my man! Och C Kalla!!!
Härligt har det varit.
Och Joannie...Ja, jag grät faktikst jag med. Det var så starkt och så vackert...OCH så ofattbart hemskt för henne. Fint att hon fick brons!
The flying tomatoe gillar jag jättemkt också!

Miss Marie sa...

Annika - inte har du missat Anjas vurpa?! Är ju helt otroligt hur hon kom tillbaka efter det! Hade det varit jag så hade jag legat i sängen, käkat smågodis och tyckt synd om mig!

Men stafetten var riktigt bra...