måndag, november 22, 2010

Sy!

Förra veckan hade jag lite sy-mani! Antar att det kan vara den där berömda gravidklådan att få det fint hemma som har slagit till, och eftersom vi inte kan måla eller tapetsera för att göra fint, så får jag göra det med tyger istället!


Först var jag lite deppig, för jag hade inga fina tyger. Och här i Tyskland verkar de inte sy, för jag har inte hittat en affär som kan kallas tygaffär! Nu saknar jag Paris och tygaffärerna vid Montmartre... Och Ohlssons tyger hemma i Örebro! Men jag hittade lite rester här hemma iallafall, så det fick duga med det.


Jag såg Äntligen Hemma och blev inspirerad att göra lite förvaring i hallen, för mössor och vantar på en galge. Funkar perfekt! Lite julpynt blev det också och så två nya kuddfodral till gästsängen. Jag hittade några resttyger från Designer's Guild som passade kuddarna som redan låg på gästsängen, och vips, så blev det kuddar! Finfint, tycker jag!

7 kommentarer:

Ullis sa...

Va fint du gjort, längtar att få se allt i verkligheten:)

Miss Marie sa...

Ullis - yes! När ni kommer kanske allt har ändrats igen! ;)

storasyster sa...

Ååå jag vill oxå ha så där mkt tid till att sy o fixa! Njut av den friheten. Snart kommer den tiden minska ordentligt!! Mm de där gravidhormonerna kan hitta på mkt konstigheter. Jätte fina saker!!!

Annika sa...

DU är verkligen duktig!!
SNYGGT!!!

Miss Marie sa...

Storasyster - det är ju nu du har lite tid när Max är på dagis, sen blir det fullt upp! :)

Annika - tack! Det är kul! :)

Desiree sa...

Jattefint, du ar himla duktig och pysslig.
Kram!

Miss Marie sa...

Desiree - tack! :)