söndag, juni 12, 2011

Söndagssvep, 12 juni 2011


Vi börjar dagens söndagssvep med en fin bild som andas sommar! Nu ska här blåsas såpbubblor!


Sötaste midsommardressen tycker jag är denna från Provrummet. Klänningsmodellen heter Marie, är det ett tecken, månne?


Catherine blir bara snyggare och snyggar!


Hur fint låter inte detta? En "Mint Chandelier", perfekt till alla mojitos på sommaren. Tips från Martha Stewart.


Finfin nordafrikansk matta från Maryam via My Marrakesh. Den skulle passa i många rum!


Jennifer Garner plockar grönsaker. Jag gillar koftan och toppen!


Ni måste kolla Jason Lees fotoblogg med en hel massa härliga bilder på hans döttrar!


Jag gillar dagbäddsöverdragen från Bemz.


Jag följer Leila Lindholm på facebook och får dagligen se vad hon håller på med under inspelningarna till sin nya bak-serie. Den börjar visst sändas midsommarveckan, och jag vill gärna ha recept på de där rabarberbullarna!


Jag gillar Angie Harmons sommarstil. Bild från tyska InStyle.


Jag gillar dessa nagellack från Chanel. Det gula är underbart!



Sötaste barnporslinet finns hos Tiffany & Co.


Dessa turkosa utemöbler skulle jag gärna kunna tänka mig i en lummig trädgård, bredvid några äppelträd skulle de passa perfekt. Kanske bredvid en jasminbuske för dess vackra doft. Finns hos Indiska.


H&M har ny design på sin hemsida och webshop. Jag gillar! Jag gillar verkligen handdukarna!


Jag kan se mig själv i den här bilden. Nu har vi två veckors härlig semester i Sverige framför oss, underbart!

Trevlig söndag!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Åhhh... njut lite av Sverige åt mig oxå! Men snart får ju även jag åka dit!!! Och krama mina söner! Varje dag! Bara en sån sak ;-)

Anna sa...

Helt otippat så där så har jag beställt den där klänningen från H&M, i förrgår tror jag det var. Blir alltid lite full i skratt när jag läser dina söndagssvep, alltid något att känna igen sig i. Välkommen till Svedala förresten!

Jenny sa...

Underbart svep som vanligt! Trevlig söndag!

Miss Marie sa...

Brysselkakan - Härligt! Sverige är underbart så här års!

Anna - haha! Kul! :)

Jenny - detsamma!

Sofia sa...

Såpbubblor var verkligen inte i går =)

Millan sa...

AH sa harligt med sommarsemester i sverige. Hoppas ni far det underbart och att vadret blir sa dar harligt sommarsvenskt (och da menar jag soligt, inte regnigt!).

Manga fina bilder i inlagget. Den dar mint chandeliern var ju urcool!! Chanels nagellack ar bast alla kategorier tycker jag. Haller ju mycket langre an alla andra! Och ar dessutom jattedrygt!

Kram!

Annika sa...

LIKA fint som alltid, Marie!!
Du får till det så bra söndag efter söndag.
Kate blir verkligen bara snyggare och snyggare. Måste fråga, tjatar man om pippa lika mkt i england som dert tjatas om henne här. Less på Pippa. Så less. eller less på media ska jag säga...
Snygg klänning, den skulle passa dig!!

Miss Marie sa...

Sofia - eller hur! Men det är ju superroligt! :)

Millan - än så länge är det fint om n lite kallt! Chanels nagellack gillar jag också!

Annika - tack tack! Ja, Pippa tjatas det en hel del om... Men Kate är ju snyggare, tycker jag! ;)

Annika sa...

Kate är mkt snyggare!!