söndag, november 20, 2011

Söndagssvep, 20 november 201



Nu är det dags att börja önska för en vit jul, eller hur?


Åh, vad jag gillar smyckena från Syster P. Halvädelstenar och sötvattenspärlor är verkligen sånt jag gillar. Hur snygga är inte de lila örhängena förresten? Syster P finns bland annat hos Accessora.


Kanske vackraste bröllopsbilden någonsin! George Bush den äldres barnbarn, Lauren Bush, gifte sig med David Lauren, Ralph Laurens son, i Ridgway Colorado. Bruden och brudgummen hade självklart kläder designade av Ralp Lauren! De vackra bilderna hittar ni hos Vogue US.


Det här fina rummet hittade jag i onlinemagasinet La Petite Magazine. Jag gillar verkligen kaninlampan (finns bland annat hos Little Cute Mokkasin) och jag såg i ett tv-program att Nigella Lawson har en hemma hos sig också! Kaninlampan står på Alfreds önskelista till ettårsdagen!


Superfin svensk retrobricka finns hos Broarne.


Om jag ändå hade en bal att gå till! Underbar klänning från By Malene Birger.


Kirsten Stewart är Snövit i Snow White and the Huntsmen, där Snövit blir en krigare och snygga Chris Hemsworth blir hennes mentor. Något att se fram emot!


Klassiska trycket moln finns numera även på barnkläder. Hur sött?!


En bean bag i fårskinn, kan det bli mysigare än så? Jag tro knappt det! Jag gillar också den stora fotoramen som man får plats med en hel massa bilder i.



COS har öppnat webshop! Behövs inte för mig som har en COS ett stenkast härifrån, men bra för andra! Jag gillar den här ullkoftan med luva och så kan jag rekommendera deras kashmirmössa som är superskön och har ett bra pris för att vara kashmir. Jag har den gråa mössan och den har jag haft i 3 år! Deras barnkläder är också riktigt fina, kolla in den här klänningen, till exempel.


Victoria Beckham och dottern Harper är supersnygga i matchande höst-outfits när de ska ut och flyga. Ungefär så där ser Alfred och jag också ut när vi är ute och flyger. Ungefär...


Tine K visar ett inspirerande hem i Finland. Vackert!


Nu är det dags för frukost! Ha en underbar söndag!

7 kommentarer:

Jenny sa...

Undrar om hon kommer att heta Lauren Lauren nu då.... Coolt namn för en klädeslinje, kanske? Trevlig söndag!

Charlie sa ... sa...

ÄLSKAR ditt svep idag. ALLT. Kläderna, smyckena, tips, Lauren B (Då blir det Lauren Lauren då ;)
fårpuffen

...och frukosten såklart!

Tack för morgonens kick!!

Anonym sa...

Älskar dina söndagssvep, så härliga!
Hastig tanke som flög förbi när jag läste om Bush sr barnbarn & R. Laurens sons bröllop...ganska roligt om hon tar sin makes efternamn.
Ha en skön söndag!

/JB

Miss Marie sa...

Jenny - tydligen ska det blir Lauren Bush Lauren! :) Men vad är oddsen för att de skulle falla för varandra o gifta sig? Undrar om hon valde honom enbart för efternamnets skull... ;)

Lotta - tack! Jag gillar också dagens svep! Fårpuffen ser ju så skön ut! :)

JB - eller hur! :D Jag tycker det är löjligt roligt... :D

Anna, Fair and True sa...

Haha, tänkte också fråga om hon skulle heta Lauren Lauren ;)

Miss Marie sa...

Anna - :D

Annika sa...

FINT svep som alltid!!
OCh jag håller med om VIT JUL, men jag tror den blir grön både här och hemma...
OCH Lauren Bushs bröllopskort är så coolt att man baxnar...
Ja, Lauren Bush Lauren ska hon visst heta numera, hörde jag på radio då folk gjorde sig lustiga, hahaa!