onsdag, februari 22, 2012

Faschingstisdag



Så igår var det Fasching. Affärerna stängde tidigt, folk klädde ut sig, åt munkar och... tja, blev fulla. Jag satte på Alfred hans björnmössa och målade nos och morrhår. Jag är lite osäker på om björnar har morrhår, så vi kan låtsas att han är en musbjörn. Eller björnmus. Whatever works for you.


En del hade tagit utklädandet på större allvar än andra. På tunnelbanan hörde jag en tysk försöka förklara vad Fasching var för en engelskt turist, och han liknande Fasching med karnevalen i Rio. Jojo... Nu har ju jag aldrig varit på karnevalen i Rio, men min gissning är att det inte riktigt är samma sak som Fasching. Inte alls. 


Sen tog mitt kamerabatteri slut, så fler bilder från Fasching blev det inte! Men när vi kom hem lekte Alfred och jag katter.


Jag vet, jag gör honom totally förvirrad genom att först säga att han var en björn, sen en mus. Och sen blev det katt!


Och sen var vi lejon!


Roooaaaarr!


Tiger kanske?


Och här är han ju bara så söt. Spelar inte någon roll vilket djur han försöker vara!

15 kommentarer:

Desiree sa...

Håller helt med dig om att det inte spelar så stor roll vilket djur han ska vara för han är otroligt söt. Trycka i sig munkar och sedan fylla till låter lite si så där kul. Pancake day och fettisdagen lockar betydligt mer.
Kram!

Miss Marie sa...

Desiree - ja, vi var där under dagen medan det var lugnt, sen blev det betydligt vildare på kvällen, men då var vi hemma! :)

Anonym sa...

hur gammal och hur lâng âr alfred nu? 1 âr och lite till? nyfiken eftersom jag ju hoppas min bebis kommer bli lika söt! vergkligen gullig med ansiktsmâlningen. vilken bra idé.

Miss Marie sa...

Anonym - ja, en del hade mer utklädda barn, men det här kändes som en bra början! :) Alfred är 1 år och 1 månad, och jag vet faktiskt inte hur lång han är, skulle gissa på runt 73-75 cm. Vi ska till doktorn om nån vecka så då får vi se! :)

Anonym sa...

Vilken liten sötnos han är!

Miss Marie sa...

Brysselkakan - :)

storasyster sa...

Ni verkar ha haft en mysig dag! Du o Tigermusen :) Men nu undrar jag, vad var du utklädd till då???

Miss Marie sa...

Storasyster - jag hade rosa byxor o blommig sjal, det är väl utklätt? ;)

Annika sa...

GOSH vad söt han är, Marie!!
Gullunge!
FINA Bilder.
Tycker Faching låter så spännande, ska höra lite mer med Ingrid om det hela.
Här går fettisdagen obemärkt förbi.
Ja, inte i New Orleans, såklart, där firade de MARDI GRAS så det stod härliga till.
OCH i RIO, där firar de nog mer än vad vi kan ana.
Så häftigt!!

Saltistjejen sa...

Å vilka härliga bilder!!!!
:-)

Anna sa...

men alltså: vad är det för mysko-pysko mänskor i vit overall med op-mössor du fotat?? ;)

Miss Marie sa...

Annika - ja, hör efter med Ingrid, sen får du gärna dela med dig av din kunskap, för jag har inte helt koll! Nej, i Rio tror jag det är lite festligare än i München... ;)

Saltis - :)

Anna - haha! Tyskar kan det här med att klä ut sig! ;)

Anna, Fair and True sa...

Gulligt!

anna of sweden sa...

Söt, sötare, Alfred!

Anonym sa...

Men du så söt! Du är bra på att fånga sonen i ögonblicket!/Susanne