tisdag, februari 28, 2012

Serendipity



Crosby Beach ligger ungefär 10 minuter från Engelsmannens föräldrar. Jag tycker det är lite lyxigt att ha så nära till havet och saltluften när vi är där!


Alfred har varit på stranden förut, men det här var första gången det var ebb och han faktiskt kunde gå på själva stranden. 


Det var en glad kille som stampade omkring. 


Nu blir det lite flummigt här, men när jag för första gången gick på den här stranden, för sju år sedan, så kunde jag liksom se framför mig att Engelsmannen och jag skulle gå med vårt barn på stranden en dag. Hur en en del jag och en del Engelsmannen skulle bilda en perfekt helhet på sandstranden.


Flummigt, I know! Men jag hade rätt!


18 kommentarer:

Ullis sa...

Goa ni.

E L I N F E L I C I A S sa...

underbara bilder!

Sahra sa...

Kommer osökt till att tänka på Ranelids tänkvärda ord som jag hörde på bloggeventet.

''Att leva är att simma från stranden jag till stranden du, i havet vi''

Fina bilder och jag förstår precis vad du menar med att visualisera.

storasyster sa...

Flummiga syster yster. men visst fick du rätt!! Och jag tror han har fått det bästa från er båda :D

Saltistjejen sa...

Vilken sötnos!!!!
Så fina bilder och sådant vackert ljus!

Charlie sa ... sa...

Jättefint!

Lycka att få vara mitt i det som du drömt om, tänkt på

Channal sa...

Du är Inte alls flummig Marie! Tycker att det är en underbar dröm som blev en sann helhet! Lovely...
KRAM Anna

Jenny sa...

Vaddå flummigt? Det var väl för det första uppenbarligen en helt korrekt tanke, och för det andra en väldigt fin sådan! Han är för söt, den där Alfred! För övrigt är serendipity min pappas favoritord. Så mycket fint i detta inlägg! :) Kram!

Sofia sa...

Härliga bilder!

Theresa sa...

Sånt där flum är ju det bästa jag vet. Så sjukt ofta jag tänker så där. "Tänk om jag vetat för ett år sen", eller "När jag var här sist hände det här, och nu är det så här"... Flum, flum. Men jag blir glad av att höra att dina tankar stämde. Ibland har man bara en känsla av hur saker ska bli. Fantastiskt.

Desiree sa...

Åh vad han är sööööt Marie!

Annika sa...

SÅ fint!
OCH bilderna är så vackra!
Vilket ljus.
Såna där "flummiga" tankar har jag haft, och de dyker upp hela tiden.
Jag gillar dem.

Miss Marie sa...

Underbara ord, Sahra! Skönt att det är fler som har såna flumtankar ibland! :)

Christel sa...

Så otroligt söt han är, er son. Finaste jackan har han också!

Sandra sa...

Det är så himla, himla fint Marie. Och inte det minsta flummigt. Stränder och hav och en alldeles underbar liten kille.

Anna sa...

fint flum <3

Anonym sa...

tyckte inte alls det var flummigt, bara fint. /P

Anna, Fair and True sa...

Inte alls flummigt! Jag kan helt föreställa mig det!