måndag, juli 16, 2012

Helg och ny cykelsadel



Här är Alfred och jag ute och provkör nya cykelsadeln! Vi älskar den! Så härligt att ha Alfred så nära så jag kan se vad han ser och så kan vi prata med varandra. Helt perfekt. Det är ett Safe-T-Seat och vi har cyklat runt hela helgen med det. Vi har ju en cykelkärra också och den är såklart bra om vi ska längre sträckor, men jag har aldrig riktigt kommit överens med den, det känns som om Alfred är väldigt långt borta när jag cyklar med kärran. Cykelsadel frampå är perfekt!


Så i lördags cyklade vi till Viktualienmarkt. Vi var inte direkt ensamma! Just nu är München full av turister, så det går knappt att ta sig fram. Turister är också livsfarliga när man cyklar, eftersom de flesta inte har en aning om vad cykelbanor är för något så går de rätt ut utan att titta sig för. Det gäller att vara alert när man cyklar!


Det är svamp- och bärsäsong i Tyskland nu! Överallt kan man köpa nyplockad svamp och bär. Gott! Innan vi åkte hemåt slurpade vi oss varsin smoothie, också gott!


13 kommentarer:

Sofia sa...

Jag har sett att nästan ALLA här där vi bor har sådana cykelsadlar! Tycker också att det ser bättre ut än att sätta ungen där bak, det måste vara skönt för både förälder och barn att vara närmare och kunna prata med varandra bättre om man så skulle vilja.
Fin marknad ni var på, och jag gillar engelsmannens skor!

Sahra sa...

Vilken smart cykelsadel. Hur länge kan han sitta i en sådan. BLir det inte vingligt?
Underbar cykelhjälm.
Ciao Sahra

Jenny sa...

Den dör sadeln är sp fin! Ni ser så gulliga ut! :) kram!

Saltistjejen sa...

Kalas! Jag förstår ifall du inte vil cykla med honom i en cykelkärra. Jag skulle nog inte heller det. man har för dålig kontroll på ngt vis Och det känns mer osäkert med en kärra OM man t ex skulle bli påkörd eller så. Den kan man ju inte kontrollera men cykeln kan man ändå försöka kontrollera och parera ett ev fall etc.
PLUS att ni kan prata och han kan se allt från första parkett!! :-)

Miss Marie sa...

Sofia - jag älskar den här sadeln o det verkar som många gör det! Känns fint att kunna vara nära sitt barn.

Sahra - upp till 4 år ungefär, är den rekommenderad till. Det är klart att cykeln blir påverkad av att ha en sadel där fram, men inte mer än om man har en cykelkor framtill. Både Engelsmannen och jag blev förvånade över hur lite den faktiskt påverkar balansen! Men det är lite svårare att ta sig på cykeln, så där är man inte särskilt graciös... ;)

Jenny - ja, det är ganska många som tittar både en o fem gånger! ;)

Saltis - ja, jag känner mig inte helt säker med kärran. Det är många som använder kärror här i München, så jag vet att bilister är vana vid dom, men jag är lite feg ändå. Det här känns mycket säkrare o som du säger, här har han första parkett o kan peka på alla bussar o bilar! ;)

Sandra sa...

Åh, så fins ni är! Och så praktiskt ! Blir sugen på en!
Härlig dag med. Kram!

Miss Marie sa...

Sandra - kan varmt rekommendera cykelsadeln!

Anonym sa...

Men vilken fin grej! Sån skulle man ha haft! Lilla K har just fyllt 4 och cyklar helst själv nu, men hade hon varit yngre hade jag helt klart letat upp en sån där!/Susanne

Miss Marie sa...

Susanne - ja, då vill de nog hellre cykla själva! Men för oss passar den perfekt! :)

Desiree sa...

Vilken bra och annorlunda cykelsadel. Har aldrig sett en sådan här än så länge. Smart idé att kunna sitta fram på det här sättet. Visst är det underbart med alla härliga bär som finns just nu. Känner mig helt bär beroende :-)
Kram!

Miss Marie sa...

Desiree - helt underbar cykelsadel! :) Bär är så gott! :)

Anna, Fair and True sa...

Så det blev en sådan sen. Hur tycker du det är med balansen för folk säger det är svårare med stolen på styret än där bak? Vi har köpt (och nu monterat men inte provat än) en sadel för där bak.

Anna, Fair and True sa...

Så det blev en sådan sen. Hur tycker du det är med balansen för folk säger det är svårare med stolen på styret än där bak? Vi har köpt (och nu monterat men inte provat än) en sadel för där bak.