söndag, januari 20, 2013

Söndagssvep, 20 januari 2013



God morgon sötnosar!


Välklädda män, alltså! Det är inte mycket som är snyggare än en man i en riktigt välsittande kavaj!


Blairs brudklänning i Gossip Girl är verkligen to die for!


Och på tal om brudklänningar så har Monsoon kommit med en ny kollektion brudklänningar, och den här brudklänningen är min favorit! Så vacker och ett kap på dryga 3000 kronor!


Fina vårlack från Chanel!


Jag gillar den här koftan från Lindex. Detaljer i neon är riktigt snyggt!


Anna tipsade mig om att Kappahl uttökar sin fina Newbie-kollektion upp till strl 98! Från och med vecka 10 kan även vi med större barn få njuta av de fina mönsterna på de mjuka kläderna! Yay!


Maileg har verkligen så mycket fint! Räven med hatt är ju för gullig, och hur fint är inte mjölkkartongshuset med två möss! Maileg finns bland annat hos Nordic KidsBalders Hage och Elsas Hem.


The Animal Print Shop har så många fina tryck att jag nästan blir lite snurrig. Jag vet minst en liten Alfredo som skulle vilja ha en samling djur på sin vägg!


Jag älskar IKEAs senaste reklamfilm Nattvandraren!


Nya favoritserien här hemma är Hart of Dixie. Både Engelsmannen och jag skrattar högt! Min favorit är Jaime Kings Lemon Breeland!


Call Me Cupcake har en massa goda brunchrecept. Jag vill prova citron- och blåbärsvåfflor!


Åh, så fint!


Ha en trevlig söndag, gott folk!

17 kommentarer:

Ullis sa...

Maileg har verkligen mycket sött. Den vita brudklänningen är väl för snygg och priset är ju överkomligt också.
Idag får man nästan lite vårkänning när man är ute i solen. Fåglarna kvittrar jättemycket, då finns det hopp.

Anonym sa...

Ja, har skrattat gott åt IKEAS reklamfilm! Helt underbar, dock har vi varit förskonade för våra tre söner verkar ha gillat sina egna sängar bäst!

Nilla sa...

Vilka fina söndagssvep du gör!

Channal sa...

Åh vilka härliga bilder du bjuder på! En man i kavaj o polo som sitter o äter glass!! YAY!!

Söta koftor, fina färger i vår!

Skön söndag till dig och din fina lilla familj!
KRAM Anna

Jenny sa...

TVÅ rävtips, my kind of Söndagssvep! :) Jag brukar också kolla på Hart of Dixie när jag är hos mor och far. Sött och roligt! Och brudklänningen, äntligen fina till ett bra pris. Ska tipsa mina vänner! :) Kram och trevlig söndag!

Sofia sa...

Vårlacken ska jag spana in så snart det ges tillfälle! Och det där med välklädda män kan vara det finaste man kan få lägga ögonen på =)

Martina sa...

Härligt med ditt uppiggande svep i var graa och regniga söndag!
Ah fina Leighton ! Saknar Gossip.
Underbar brudklänning.
Fina lack.
Mumsiga vafflor!
Ha en skön söndag!
Kramar

Miss Marie sa...

Ullis - härligt det låter! Ja, Maileg har en massa fint! :)

Brysselkakan - vi har det framför oss så vi får se hur det blir här! :)

Nilla - tack! :)

Anna - tack detsamma! :)

Jenny - ja, rävarna är bara för din skull! ;) Monsoons brudklänningar är minst lika fina i verkligheten!

Sofia - du får hojta till om lacken är riktigt snygga! :)

Martina - inte regn här, men väl grått och kallt! Burr!

Charlie sa ... sa...

Love it!


Blairs klänning är ju fab. Wow. Tänk att glida ner för trappan i den.

Män i snygga kavajer. Say no more.


Lemon o Ricotta pancakes med bär äter jag ALLTID på Sarabeth's. Så gott.


xx

Miss Marie sa...

Lotta - ja du, den klänningen skulle man glida bra i! :) Jag provade att göra lemon och ricotta pancakes,men de blev inget vidare! Måste nog åka till Sarabeths o lära mig av experten! ;)

Saltistjejen sa...

Härligt söndagssvep Marie!!
Och välklädda män är alltid snyggt.
Fast en snygg man är nog allra snyggast utan kläder va? Hahaha! ;-)
Och vilka ursöta leksaker från Maileg!
KRAM och ha en toppenfin vecka!

Anna, Fair and True sa...

Och där fick jag vara med på ett hörn :)

Kollade lite på Hart of Dixie ett tag i början men alltså hon Lemon är ju så irriterande!

Miss Marie sa...

Saltis - men vad säger du?!?!?! ;) Kram1

Anna - yes, superbra tips ju! :) Jag tycker Lemon är ganska så underhållande! :)

Annika sa...

Så vackert svep, som alltid.
Älskar att klicka mig här på måndagarna och kolla in ditt svep...
AAAHHH!!!!
En man i välsittande kavaj ja, det är fint det!!!

Miss Marie sa...

Annika - alltid kul att höra! :)

Anna sa...

f a n t a s t i s k t svep, as usual!
har ju snart en femåring här, dom där djurtavlorna skulle han äääälska!

Miss Marie sa...

Anna - jag tror alla åringar skulle älska de där djurtavlorna! :)