onsdag, juli 02, 2014

28/52



En dag på stranden alltså, så härligt! England visar sig från sin bästa sida just nu, visst, det blåser men det är varma vindar! Det är vi inte bortskämda med. Och den här sandstranden är riktigt fin, man skulle nästan kunna tro att man är i något exotiskt land när man går barfota i den här sanden. Havet var inte ens kallt!


Ni vet ju att Alfred gillar att prata mycket, nu efter att vi har varit i Sverige är det mycket svenska, men ibland kommer det in några engelska ord här och där. De roligaste är puttar (to put), droppar (to drop) och det roligaste, fittar (to fit)! Det kan låta lite så här: "Mamma, jag puttar (ställer) flygplanet här!", "hjälp mig, jag håller på att droppa (tappa) det här!" och "det här fittar (passar) inte!" Ja, det är tur att det inte är fler här som förstår svenska!


 Bilder på mitt barn en gång i veckan under ett år. Det här är vecka 28.

9 kommentarer:

hjarnfrys sa...

Dagens bilder påminner mig om Skagen-målarnas; liknande ljusbild och färgskala, fast i modern form.

Stiligt!

Go' onsdag.

Anna, Fair and True sa...

Härligt det ser ut! Gillar tröjan också. Köpte nästan den förut.

Desiree sa...

Vilken fin strand. Är det er strand i närheten där ni bor? Sanden ser så mjuk och skön ut. Vackra sommarbilder på Alfred.

eastcoastmom sa...

Underbara strandbilder! Småbarn, vatten och sand är ju perfekt kombination.

Anonym sa...

Så fint! Vad heter stranden? Emma

Miss Marie sa...

Hjärnfrys - nu när du säger det håller jag med!

Anna - tröjan är så söt, men börjar bli liten nu!

Desiree - ja, den är några kilometer härifrån.

Eastcoastmom - ja, så härlig kombo! Men jisses vad mkt sand de drar med sig hem! :)

Emma - St Annes Beach.

storasyster sa...

Så mkt bus i ögonen och spring i benen på lille Alfred i bilderna.

Miss Marie sa...

Storasyster - :)

Sandra sa...

Ser helt fantastiskt ut. Vindarna till trots. Och så roligt med språket! Han är en liten stjärna Alfred. Tänk vad de kan!
Kram