söndag, november 15, 2015

Söndagssvep, 15 november 2015



Paris, Paris... Det som hänt känns som en mardröm! Ibland är man mer tacksam över livet än andra dagar.


Fin blus från Anthropologie.


Söt tröja från Nic and the Newfie, mamma elefant med sin lilla elefant, och man kan göra den personlig med flera elefantungar och så kan man matcha med sitt barn!


Praktiskt och snygg liten väska från Monsoon.


Söt kaninhalsduk från Kung Fidolin.


Ett kul alternativ till ett vanligt adventsljus är detta ljus med doft av julgran! Underbart.


Namnskyltar så att alla vet var de ska sova! Fiffigt!


Snart dags att dekorera dörrarna inför julen! De här tranbärskransarna är fina!


Benendict Cumberbatch och frun Sophie Hunter var så här stiliga när Benedict fick ta emot en CBE från drottning Elizabeth.


Lupita Nyong'o är snygg i svartvitt!


Gal Meets Glam har varit i Colorado och hennes bilder får mig att längta efter snö! Åh, vad jag hoppas på en vit jul i år!


Än är inte äpplesäsongen över, och den här rostårtan är ju fantastisk!


Spicy Hot Chocolate Mocha är passande denna kalla söndag!


Tre mammor pratar om sina missfall och en nyseparerad mamma pratar om hur man bäst kan ta hand om sig själv och de sina. Sex vitaminpackade ingredienser som kan hjälpa oss mot förkylningar! Tips på vad man ska äta istället för just det där man är sugen på men inte är bra för en! Åtta skäl till varför du ska vara naken mer! En etikettexpert pratar om hur man ska resa med barn, jag håller med om mycket men inte nummer 1! Kika in i författaren Jackie Collins hus i London. Humans of New York är en av mina favoritsidor på Facebook. En man går runt och intervjuar människor i New York, tar en bild och skriver några rader om deras livsöden. En favorit från några dagar sedan: "She said she was already dating the lead singer of a band. I swear she did it just to get a rise out of me. She had me begging her. I’d drop by her house. I’d get her girlfriends to put in a good word for me. I’d go to all the same parties just to get one slow dance and whisper into her ear. I finally convinced her. Last Thursday was our 39th wedding anniversary". Ha en bra söndag och ta hand om varandra!

4 kommentarer:

Molly P sa...

Tack för länken till texterna om missfall. Så fina, läsvärda, tröstande, ärliga och viktiga.

Annika sa...

Så vackert, som alltid.
OCH vad kan man säga om Paris? Så vidrigt att det inte ens finns ord.
Blusen fr Anthro gillar jag starkt!!
Doftljus, love them!

Emelie - Berlin, Berlin sa...

Tycker så mycket om dina söndagssvep! Kolla här! http://www.ravelry.com/patterns/library/the-poppet-dolls
Tänkte på dig när jag såg dom! Så söta, jag ska försöka mig på en! :)

Miss Marie sa...

Molly - jag håller med, de är fina!

Annika - ja, Paris är hemskt! :(

Emelie - oh, ska jag kolla in! Du får uppdatera mig på hur det går för dig! :)