Tillbaks till ruta ett nu då. Fast lite känns det att jag har varit borta ett tag; idag ringde en kille in och ville göra en betalning på £4,000... och jag höll på att glömma att ta alla detaljer! Skulle ju ha varit lite pinsamt...
Gårdagen spenderades mestadels väntande och en hel del resande också. Fyra timmar på Amsterdams flygplats är ju inte helt kul, men eftersom den är typ helt avlång så att det är hur långt som helst mellan alla gater, så fick vi gå en hel del också. Tur att vi hade fyra timmar på oss den här gången... :)
Förresten, att flyga med en flygplanstokig flygplansingenjör som vet allt om flygplan är inte helt underbart. När kommentarer som; "oj då, nu åker han lite för högt och för fort, annars skulle inte de där flärparna komma uppn på vingarna" kommer när man håller på och landar i Amsterdam så känner man sig ju inte helt lugn. Särskilt inte när man redan alldeles innan fått reda på att 98% av alla flygplansolyckor faktiskt orsakas av piloten. Visste ni till exempel att det där olyckan med ett grekiskt flygplan som kördes rakt in i ett berg så att alla ombord dödades, orsakades av piloten? Tydligen så hade ett alarm utlöst som kan betyda två saker; en sak när man är på marken och en när man är i luften, men antagligen hade piloterna missat den lektionen, för de trodde att det var för det första skälet som det utlöstes. De frågade ingenjören på marken varför alarmet ljöd, men innan de hade hört hans svar så svimmade de av för att luften försvann. Och där satt passagerarna med sina syrgasmasker på och undrade varför planet bara steg och steg. Jag har nu lärt mig att om de dära maskerna kommer ner men planet fortsätter att stiga, så betyder det att piloterna är knäppa och jag borde rusa in i cockpiten och fråga varför de inte går ner istället. Men jag måste visst göra det fort, för typ en minut efter det att maskerna har kommit ner så börjar man bli snurrig och alldeles glad, och sen tuppar man av. Phew, jobbigt värre det här, jag hoppas på förarlösa flygplan så snart som möjligt!
Ja, ni kanske förstår att jag inte tycker om att flyga sådär värst mycket. Min mp3-spelare och akupunkturarmband brukar dock göra mig lugn, och om jag har en bra bok som jag kan försvinna i så brukar resan gå i ett nafs. Det roliga är ju faktiskt att sitta på flygplatsen och titta på alla människor som reser! Vissa som reser med kappa, stilettstövlar och senaste leopardfärgade väskan från Louis Vuitton, medan andra har sunkiga gympadresser på sig (och nu snackar vi inte juicy couture!). Och jag beundrar alla de som reser med barn (ja, inte den familjen som satt bakom mig och vars 3-åring sparkade mig i ryggen hela tiden) för det verkar grymt jobbigt. Vissa mammor ser helcoola ut där de glider fram i snygga kläder och underbara barn, medan andra släpar på och skriker åt sina barn. Jag har ju insett att vart jag än bor så kommer jag få resa en hel del med mina framtida barn, och jag ber till gud att jag kan få vara en elegant mamma, iallafall när jag är på en flygplats, pleeeasseee! Jag är iallafall övertygad om att jag inte kommer vara lika puckad som den mamma som trängde sig före oss i säkerhetskontrollen på Arlanda, med ett spädbarn i bärsele och ett annat barn släpandes efter sig. Först vägrade hon ta av sig bärselen när hon skulle gå igenom metalldetektorn, och tadaa, den började ju såklart pipa. Sen hade hon en genomskinlig påse med nässprej och diverse andra barnmedeciner, men säkerhetspersonalen såg såklart att hon hade andra vätskor i väskan, och plockade upp två vällingflaskor och en burk med någon geleaktig sak. Jag menar, hallå, fattar inte folk vad vätskor och gel är? Jag förstår ju att hon måste ha sin välling till babyn, men lägg det för guds skull i en genomskinlig påse, hur svårt är det? Köerna till säkerhetskontrollerna är ju numera superlånga, bara för att folk inte fattar att de måste lägga ALLA vätskor i genomskinliga påsar. Såg också en annan kille som had med sig hela sin necessär i handbagaget, med tandkräm, munskölj, hårvax, ansiktskräm med mer, utan att lägga det i påsar. Japps, säkerhetspersonalen slängde allting för honom. Ah well, alla kan väl förstås inte vara lika smart som jag... :)
Roasted Fennel
4 timmar sedan
3 kommentarer:
Men dooohhh måste du tala om för alla andra oxå hur farligt det är att flyga??? Sista resan sova jag ifs mest o då gick den jätte fort. På hemresan hade vi en "terrorsit" i sätet bredvid oss... lite scary. Äsch det är rätt skönt att flyga, när man inte tänker på alla katastroferna.Klart vi ska ut o flyga en del ;) /Sis A
Nu vet jag inte om den person du satt brevid verkligen var en flygingenjör? och även om han var det så har han ändå ingen koll på om man gör fel där framme eller inte, det har inte ens jag som pilot när jag sitter bak i kabinen.
Jag kan garantera dig att piloter inte "missar" information som den om alarmet på Helios maskinen. Det var problem med en ventil och därför fick piloterna inget syre genom sina syrgasmasker.
Förarlösa flygplan har funnits sedan 1959, dock är haveristatistiken så pass dålig att vi inte lär se några förarlösa flygplan innan vi har automatiserade bilar.
hermes handbags
yeezy boost 350 v2
cheap jordans
palm angels t shirt
curry 6 shoes
yeezy 500
bape official
off white
yeezy
off white
Skicka en kommentar