onsdag, januari 04, 2012

Årskrönika 2011, del 2

Juni:

Jag buzzade som ett bi och så njöt vi av långhelg. Jag hittade ett citat om kärlek och läskade med lunchGay Nannies var ett hett ämne och så var jag lite rosaLavendelsocker var nytt för mig och i Sverige sov Alfred i min gamla barnvagn. Det firades födelsedag och engelsk farsdag och så lagrades det härliga sommarminnen i hjärnan med en sommarbildskavalkad.

Juli:

Jag diskuterade råd om barn och så grönskade det på balkongen. Jag bakade whoopies och så hade jag det turkost hemma. Alfred växte och så firade Engelsmannen och jag 2 år som gifta! I München var det hett och Alfred ville äta själv. Jag visade upp ny väggkonst och nytt läppstiftSchliersee fick ett besök av oss och så fick även vi besök x 3. Alfred visade sin nya leksaksförvaring. Vi firade livet  och gick på konsert med Take That. I slutet på månaden hände det ofattbara i Norge.

Augusti:

Jag visade upp min nya Mulberry Bayswater och så tappade jag en diamant och svor äver svärmora. Jag tog med några besökare till Hofbräuhaus och sen åkte Alfred och jag till Sverige där vi åt hemodlad lyxmat. Vi hann med ett besök i Julita och Alfred var i hatten. Några rådjur kom när vi fikade med äppelpaj och så bildbombade jag med Alfred, som även hjälpte till att hänga tvätt. Vi fiskade kräftor och jag kom på åtminstone 3 bra saker med att vara hemma. Och så åt vi en massa god mat!

September:

Månaden började med en magisk morgon. Jag bakade en hel del, Chocoloate Swirl Cheesecakechokladkaka och semifreddo. Jag var på höstmarknad, samlade bilder i min minnesbank, njöt av sensommarsol och bröllop. Vi besökte ett höstigt Linköping, och tillbaks i München hjälpte Alfred mig med att packa upp och så började han krypa, en hel massa. Vi njöt av sensommaren och jag köpte Sophie Dahls fina bok. Och så åt jag tomater!

Oktober:

Vi började månaden i Liverpool, med promenaderAfternoon Tea (med champagne!), Beatle Street och så klagade jag på tysk customer service och visade upp mina engelska shoppingfynd. Vi tog en härlig höstpromenad och besökte Andechs. Vi lekte i en lekpark och ni fick följa med på en helt vanlig torsdag. Jag hittade till Lilla Matdériven där jag fann en hel massa matinspiration. Och så blev jag förkyld!

November:

Det var en så otroligt vacker höst så vi gjorde en utflykt till Starnberg och så lagade jag mat och bakade Chocolate Chip Cookies. Jag gjorde morotkakssmoothiekokosnötssmoothie och blev en riktig smoothie-o-holic! Sen skålade vi i champagne, njöt av mysiga dagar och solsken. Ni fick följa med när jag handlade och så förvirrade jag Engelsmannen med lite svengelska och så åt vi söndagssbrunch. Vi besökte Viktualienmarkt och så åt jag fikonpannkaka men blev besvikna när Engelsmannens förhoppningar om ett jobb i Sverige krasades. Som tur var kom mina föräldrar på besök och vi hittade Münchens bästa makroner. En kompis kom på besök och vi firade första advent och gick på julmarknad. Alfred tog sina första steg!

December:

Jag bakade saffransmuffins och så gick vi på Schwabinger Weinachtsmarkt. Jag gjorde världens godaste varma choklad och firade andra advent och åt kakipuré. Det blev jul i vårt hus och så gjorde vi Chocolate Chip Waffles innan svärisarna kom på besök. Alfred blev Elfred och så visade jag tysk julskyltning. Jag kände mig orange och hade polkagriskäppar på bordet. Vi var på inflyttningsfest innan vi sa hej då till München och landade i ett snöigt Sverige där vi kunde leka i snön och gå på julmarknad. Vi gick på julgransjakt och bakade julgodis och fortsatte att leka i snön. Vi önskade god jul innan vi blev förkylda i England och önskade ett gott nytt år!

Det var mitt 2011!

6 kommentarer:

Charlie sa ... sa...

Så mycket härligt ni gjort!!! Blir hungrig också att läsa om alla goda kakor, pajer,waffles, mat och smoothies ;)

Ett halvår i min smak Marie!!!


Kram

Miss Marie sa...

Lotta - en hel del mat blev det! :)

Barfotsgatan sa...

Har läst din årskrönika nu och klickat hit och dit. Har ju inte följt dig hela året så det var rolig och intressant läsning. Bra jobbat av dig att sammanställa den!

Miss Marie sa...

Barfotsgatan - kul att det var lite glädje till nån annan också, den här sammanställningen är mest för min egen skull! :)

Annika sa...

Mysigt med dessa krönikor, och det är mkt jag minns att ni gjorde.
KUL!!

Miss Marie sa...

Annika - kul! :)